noekult
Medlem
Hei folkens
Etter mye og men så var jeg så og si ferdig med å sette opp nettbutikken min. Jeg var i ekstase og manglet bare kortbetaling, og tegnet Account avtale med DIBS i og med at de har innløseravtale inkludert (mindre styr fra min side).
Så begynte "marerittet". DIBS skal, før betalingsløsningen blir aktivert, gjøre en "site inspection" for å se om vi (jeg + min nettbutikkleverandør) følger deres retningslinjer. Dette skulle bli gjort ila. en dag. Venter og venter, ringer kundeservice, de sier at de holder på. Dette er på fredag, så kommer helgen. Mandag ringer jeg igjen og får vite fra kundeservice at de har dialog med nettbutikkleverandøren min. OK. Venter og venter. Mot slutten av mandagen ringer jeg nettbutikkleverandøren direkte, "snart, snart".
På tirsdag får jeg nummer til en svenske på det svenske DIBS-kontoret. Han sier at vi ikke har opplyst om antatt leveringstid. Jeg henviser til Frakt-link i butikk-footeren der det står om leveringstid samt at min nettbutikkleverandør tar en test og at det står opplyst om leveringstid underveis også. Men "butikken går nok live ila. en dag" sier han igjen. Blir mer frustert, men venter til neste dag.
På onsdag får jeg "aner ikke hva som er feil"... og svensken har tatt kontakt med min selger for å diskutere kompensasjon, siden jeg forteller om et alternativ (at jeg kan midlertidig implementere Paypal slik at jeg kan få begynt hvertfall). Dette alternativet koster 700 kr. + moms og om de kan redusere min etableringskostnad på 3000 kr. så kan jeg gå for Paypal mens de krøller og knoter. Det skal ikke være et problem i følge svensken. I tillegg til dette ble jeg lovet å få vite om en realistisk tidsramme for når butikkens betalingsløsning skulle være oppe og gå. På slutten av dagen ringer jeg svensken og han visste fortsatt ikke når.
Så er det torsdag, i dag, og jeg ringer svensken igjen og han sitter nå med utvikler i Sverige (WTF, hvorfor trenger han en utvikler??) og en eller annen mann i Danmark som også ser på saken. OK. Så ringer jeg min kundebehandler som solgte meg pakken, og spør om han har fått vite noe om kompensasjon. "Det blir jo vanskelig....." "Nei det går beklageligvis ikke..." og forskjellig oppgulp om at han håper løsningen blir aktivert i dag og ønsker meg lykke til osv. Jeg blir selvsagt forbanna, det er jo ingen sammenheng mellom hva DIBS-folka sier og gjør i Norge/Sverige/Danmark. Jeg gir nesten opp og implementerer Paypal likevel fordi magefølelsen sier at DIBS ikke er til å stole på 100%.
Hadde jeg kunne kansellert hele forbanna avtalen med et tastetrykk uten å ha vært bundet til kontrakt så hadde jeg gjort det for lenge siden.
Skjønner fortsatt ikke problemet heller. Det er flere andre fra min nettbutikkleverandør som har DIBS betaling, hvorfor krølla det seg opp for meg??
Styr unna DIBS! Jeg leste noen dårlige erfaringer om DIBS her tidligere, men trodde det var enkelttilfeller og at dette var stort og seriøste nok selskap til at slike ting ikke burde oppstå for min del. Men ser nå at det var en grunn til at de blir hengt ut. Makan....
Etter mye og men så var jeg så og si ferdig med å sette opp nettbutikken min. Jeg var i ekstase og manglet bare kortbetaling, og tegnet Account avtale med DIBS i og med at de har innløseravtale inkludert (mindre styr fra min side).
Så begynte "marerittet". DIBS skal, før betalingsløsningen blir aktivert, gjøre en "site inspection" for å se om vi (jeg + min nettbutikkleverandør) følger deres retningslinjer. Dette skulle bli gjort ila. en dag. Venter og venter, ringer kundeservice, de sier at de holder på. Dette er på fredag, så kommer helgen. Mandag ringer jeg igjen og får vite fra kundeservice at de har dialog med nettbutikkleverandøren min. OK. Venter og venter. Mot slutten av mandagen ringer jeg nettbutikkleverandøren direkte, "snart, snart".
På tirsdag får jeg nummer til en svenske på det svenske DIBS-kontoret. Han sier at vi ikke har opplyst om antatt leveringstid. Jeg henviser til Frakt-link i butikk-footeren der det står om leveringstid samt at min nettbutikkleverandør tar en test og at det står opplyst om leveringstid underveis også. Men "butikken går nok live ila. en dag" sier han igjen. Blir mer frustert, men venter til neste dag.
På onsdag får jeg "aner ikke hva som er feil"... og svensken har tatt kontakt med min selger for å diskutere kompensasjon, siden jeg forteller om et alternativ (at jeg kan midlertidig implementere Paypal slik at jeg kan få begynt hvertfall). Dette alternativet koster 700 kr. + moms og om de kan redusere min etableringskostnad på 3000 kr. så kan jeg gå for Paypal mens de krøller og knoter. Det skal ikke være et problem i følge svensken. I tillegg til dette ble jeg lovet å få vite om en realistisk tidsramme for når butikkens betalingsløsning skulle være oppe og gå. På slutten av dagen ringer jeg svensken og han visste fortsatt ikke når.
Så er det torsdag, i dag, og jeg ringer svensken igjen og han sitter nå med utvikler i Sverige (WTF, hvorfor trenger han en utvikler??) og en eller annen mann i Danmark som også ser på saken. OK. Så ringer jeg min kundebehandler som solgte meg pakken, og spør om han har fått vite noe om kompensasjon. "Det blir jo vanskelig....." "Nei det går beklageligvis ikke..." og forskjellig oppgulp om at han håper løsningen blir aktivert i dag og ønsker meg lykke til osv. Jeg blir selvsagt forbanna, det er jo ingen sammenheng mellom hva DIBS-folka sier og gjør i Norge/Sverige/Danmark. Jeg gir nesten opp og implementerer Paypal likevel fordi magefølelsen sier at DIBS ikke er til å stole på 100%.
Hadde jeg kunne kansellert hele forbanna avtalen med et tastetrykk uten å ha vært bundet til kontrakt så hadde jeg gjort det for lenge siden.
Skjønner fortsatt ikke problemet heller. Det er flere andre fra min nettbutikkleverandør som har DIBS betaling, hvorfor krølla det seg opp for meg??
Styr unna DIBS! Jeg leste noen dårlige erfaringer om DIBS her tidligere, men trodde det var enkelttilfeller og at dette var stort og seriøste nok selskap til at slike ting ikke burde oppstå for min del. Men ser nå at det var en grunn til at de blir hengt ut. Makan....