Custom post types - erfaringer? ...og hva med sider?

TorsteinO

Art Director & grunder
Slang ut dette på twitter også, men for å gjøre en lang historie kort:

Er det noen som har testet custom post types i WP 3.0 enda?

...og vet noen om det går å få inn pages i adminmenyen (dvs at hver enkelt vises i menyen på venstre side) på samme måte som man kan med custom posts? Har prøvd å google litt, men resultatene forsvinner i skogen av treff, det beste jeg har funnet hittil er denne plugin'en: WordPress › Ozh' Admin Drop Down Menu « WordPress Plugins

Keanu

Geek
Jeg ble veldig interessert da jeg så dette var inkludert i WP 3.0, men etter å ha testet det en del, må jeg si interessen har falmet litt.

Årsaken er at det ikke er noen enkel måte å lage custom post types, og alt må programmeres for hånd (correct me if I'm wrong, men jeg har ikke funnet noen enklere måte å gjøre det på). Siden jeg allerede bruker custom fields+categories for å simulere custom post types, kommer jeg til å fortsette med det. Å legge til rette for custom post types forenkler, slik det står nå, ikke jobben min.

Jeg kommer derimot til å se nærmere på det når jeg bruker WP som publiseringsløsning for klienter som selv vil ha kontroll over publisering. Jeg ser for meg at det kan høyne brukervennligheten å lage f.eks. custom post types for "varer", "tilbud", "nyheter" etc.

Topp