CSS problemer... Igjen!

Gomlers

Member
Før, i gode gamle dager, når alt foregikk i tables, så var alt så mye greiere!
- Lurte du på hvor tabellen du lagde ble av, var det bare å slenge på <table border="1"> så var det løst..

Med CSS synes jeg dette er et hælvete! :) Said with peace...

Finnes det noe form for globalt "border:solid;" som du kan kjøre på alle div'er, uten å slite deg ihjel?

Finner det seriøst vanskelig å basere design på en grei side, når alle diver bare står hultiblutulter...

Noen som har noen gode løsninger?

Gomlers

Member
Brukernavn: Det blir ikke noe ryktepoeng av sånt asså! ;)
- da må jeg jo jobbe, jobbe, jobbe, jobbe og jobbe da..

Jeg liker enkle løsninger :p

Men takk uansett.. jeg holder faktisk på!

tyr897

Medlem
Det er faktisk ikke verre enn

Kode:
div { border: 1px solid; }

Anbefaler web developer plug-in til firefox når du skal debugge slikt. Da velger du ganske enkelt outline block elements i verktøylinjen (opera er også et alternativ).

Gomlers

Member
Anbefaler web developer plug-in til firefox når du skal debugge slikt. Da velger du ganske enkelt outline block elements i verktøylinjen (opera er også et alternativ)

Jaha? Vil den automatisk kjøre outlineborder på elementene??

Da vanker det ryktepoeng resten av livet på deg :p
- Link?

Keanu

Geek
Bare et lite tips i tillegg. Når du legger til border på div-boksene, blir de større, og kan potensielt derfor forandre hele designet i forhold til hvordan det blir uten borders.

Jeg bruker å gi forskjellige divs forskjellig bakgrunnsfarge når jeg debugger/ordner CSS-design.

tyr897

Medlem
Bare et lite tips i tillegg. Når du legger til border på div-boksene, blir de større, og kan potensielt derfor forandre hele designet i forhold til hvordan det blir uten borders.

Jeg bruker å gi forskjellige divs forskjellig bakgrunnsfarge når jeg debugger/ordner CSS-design.
Godt poeng det Keanu, viktig å tenke på.

Jaha? Vil den automatisk kjøre outlineborder på elementene??

Da vanker det ryktepoeng resten av livet på deg :p

Se vedlegg, du får bare begynne å tracke postene mine fra nå av :p

Google: web developer firefox ;)
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/60

Vedlegg

• webd.jpg
    webd.jpg
    27,7 KB · Sett: 6
Topp