Kjapp og trygg hosting for Wordpress

.com-domene til nettside for emagasin-/ebokprogram

allegretto

Medlem
Jeg er på utkikk etter domenenavn for en utenlandsk nettside som tilbyr konvertering av PDF til emagasin/ebok.

Nå har jeg søkt på nærmere 500 navnekombinasjoner for .com som inneholder et eller flere av ordene:
pro
ebook
emagazine
ecatalog
ecat
proecat
mymagmaker
emagcreator
emagmaker
myemags
ecobook
ecomag
greenmag
digitalebook
digitalemag
++++++
Men alle er tatt som .com... hittil har bare to av de nærmere 400-500 domenen vert "ordentlige" nettsider.. FAEN TA disse drittungene som kaprer nettsider og som aldri benytter til annet enn simpelt ads/reklame.. og som sikker skal ha 999 trillioner for salg av et domene som gir den $9 i annonseinntekter i året.

VEL.. har noen tips til egnet domenenavn? Finnes det egentlig et "bra" .com som kan egne seg til mitt formål.. og som innehar en kombinasjon av noen av ordene (eller andre) ovenfor?

Jeg har gitt opp. Punktum.
 

tyr897

Medlem
Å finne et godt domene er rett og slett blitt fryktelig vanskelig.
Jeg ville godt for noe som ikke egentlig er et ord, men allikevel beskriver hva du gjør.

ezinable, ezinify, ebookmen (we are the ebook men, we convert blablabla). Alle forøvrig ledig.
 

allegretto

Medlem
Tja...
grunnen er vel at det er letter å hugse.. virker mer seriøst?
Og ikke minst.. om jeg kaller produktet mitt mymagmaker.org vil kanskje de som eier .com-domenet laget et lignende produktet/nettside med noe samme formål..
--
Takk for gode tilbakemeldinger og svar!
 

allegretto

Medlem
Endte opp med emagworld.com.. siden tjeneste skal tilbys til "verden"... usikker på om det er bra eller dårlig.. men men..

Hadde ønske om "proemag.com" .. emagpro.com... ebookpro.. eller lignende... men alle var selvfølgelig tatt. Om noen har et genialt forslag, send til meg på PM.
:)
 

allegretto

Medlem
Kan legge til at tjenesten konverterer alle typer dokumenter (doc, xls, ppt,pdf etc) til e-magasin. Så jeg ønsker ikke å bruke "pdf" i navnet da jeg ønsker et mer generelt domenenavn.
Er ikke helt fornøyd med emagworld.. klinger litt dårlig :)
Nutz: takk for PM med domenenavnforslag, og å benytte "master" i domenenavnet

Andre ekslempler jeg kommer på i farten emagmaster.com magamaster.com..
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Må det være .com? I så fall hvorfor det?

På engelske domener kan man fort gå glipp av adskillig med type-in hvis det er et domene du ønsker å brande.
Vet ikke selv hvor mange ganger jeg har skrevet sonitus.com i adressefeltet.
 

tyr897

Medlem
Som picxx nevner, spørs det litt på formålet. Er det et spammy seo domene av en landingsside, er det bare å kjøre på.
For videre branding av et produkt er det ikke helt heldig, i tillegg ser det ut som et spammy seo domene ;)
 
Topp