Cloudsend

cloudsend

Medlem
Hei!

Jeg har akkurat startet en ny nettside kalt Cloudsend.no.

Denne siden er i utgangspunktet ett amerikansk script som jeg har kjøpt og gjort om til norsk og tilpasset mine behov.

Poenget med nettsiden er at du enkelt skal få tilgang til å laste opp filer, dele dem via epost/facebook/google+/twitter

Som registrert bruker vil du få 5GB lagringsplass for å laste opp på, dette kan du disponere som du vil.

Hvis dere tar dere tid til å gå inn på siden vil dere forstå med en gang hva dette er.

Jeg ønsker konstruktiv kritikk i forbindelse med nettsiden, jeg ønsker å vite hva jeg kan gjøre bedre og hva som er bra.

​Takk på forhånd.

Sist redigert:

impel

Medlem
Det skal litt overbevisning til før jeg bruker tid på å registrere meg på tjenester jeg ikke er helt sikker på om jeg kommer til å trenge. Får inntrykk av at tjenesten er en slags internside for et firma, og ikke for hvem som helst. Det hadde gjort seg med en introtekst, og kanskje et par screenshots.

Fortell meg hvorfor jeg skal bruke denne tjenesten, og ikke Dropbox, Mega eller lignende. For å gjøre det virkelig enkelt å komme igang kunne du kanskje latt folk sende mindre filer uten å registrere seg? Sånn for å få et intrykk av tjenesten.

Innloggingsskjemaet ser slik ut i Firefox (Ubuntu):
rToevi5.png

Håper det var litt konstruktivt, i hvert fall. Lykke til med tjenesten. :)

cloudsend

Medlem
Takk for kritikken!

Vi ønsker å skape og levere en tjeneste som føles litt mer privat enn dropbox/mega osv, samt å levere en norsk tjeneste.

Vi er helt i startfasen av dette prosjektet og har enda MYE jobb igjen, men tjenesten fungerer slik at det er bare og registrere seg da Cloudsend kun vil bli bedre.

Jeg vil også påpeke at tjenesten er litt mer rettet mot deling via epost og sosiale medier.

Vi har valgt å beholde det meste av det minimalistiske designet som dette scriptet hadde i utgangspunktet, men fremover vil vi selvfølgelig oppdatere forsiden slik at folk ser hva slags side de er kommet inn på.

Vi håper selvfølgelig du melder deg inn og tester tjenesten fult ut :)

bjornfix

Bjørn Are Solstad, CEO, Devenia Ltd.
Er det noen form for kryptering her?
I tilfelle ja, hvor sterk kryptering?

zapotek

Medlem
Sendes filene via mail? Hvordan løser du problematikken dersom folk bruker tjenesten til å sende spam, piratkopiert materiale etc?

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Vurdert å åpne tjenesten helt, slik wetransfer.com har gjort?

I tillegg bør dere synliggjøre eventuelle fordeler med å bruke dere, selv om de er forhåndsvis små. At dere er norske er jo verdt noe. Kanskje også norske servere?

impel

Medlem
Hvis ikke jeg tar feil, ser siden ut til å være hostet i USA, hos TMDHosting - Cloud Shared Hosting, Free GlobalSign SSL & Free Domain.. Det ser også ut til å være flere hundre sider som kjøres fra samme IP, og da tyder det på at dette drives fra en vanlig delt hostingserver/webhotell.

Du bør nok sjekke med hosten din om det er greit at du hoster en slik tjeneste hos dem, hvis du ikke allerede har gjort det. De fleste "Unlimited"-hoster vil nok stenge ned siden så fort du bruker noen titalls GB lagring og båndbredde.

cloudsend

Medlem
Vi sender ikke filer per epost i den for stand. Du laster opp filene og deler dem via mail. Dette gjør det bedre i form av at de fleste mottakere også har en grense for hva de kan motta.

Vi har hosting fra TMDHosting ja, per dags dato er det en delt hosting, så snart vi overskrider det som serveren klarer å håndtere blir vi flyttet over på dedikert server. Dette er for at vi skal slippe å betale for noe vi ikke trenger foreløpig.

Google Disk er selvfølgelig ett alternativ mange bruker. Vi ønsker å skille oss ut på flere områder men som i starten av de fleste prosjekt blir det mye av det samme.

cloudsend

Medlem
Per dags dato er vi ikke ute etter å tjene penger på dette.

Det er en del av ett større prosjekt vi skal starte og holder på å starte. Intensjonen er vell og kunne tilby folk å kjøpe større lagringsplass og eventuelt noe reklame.

Topp