Chache- slettes når kunden forlater siden?

Dseller

Medlem
Om jeg legger en vare i handlekurven til komplett.no og lukker browseren, går inn på siden igjen er handlekurven TOM.

Om jeg gjør det samme på min side er fortsatt varene der... (vil ikke ha det sånn)

Hva er forskjellen? finnes det innstillinger i wordpress på dette?

selbekk

Medlem
Komplett har nok gjort sin egen implementasjon av nettbutikk fra bunnen av - tviler på at de kjører en wordpress installasjon.

For å fjerne dette fra din installasjon så trengs det IALLEFALL mer informasjon om hva slags netthandelsplugin du bruker og mest sannsynlig også en utviklingseffort. Finn deg en utvikler her på forumet (jeg er en av dem), eller spør noen du kjenner.

Når det er sagt så foretrekker jeg i alle fall personlig at ting blir liggende i handlekurven til neste besøk.

Lykke til!

Dseller

Medlem
jada, det går helt sikkert å få til, skal vedde på at det f.ex. finnes en løsning for det i woocommerce, men Komplett.no bruker altså ikke wordpress, men en mye større, tyngre og mer spesialisert løsning, basert på SAP Business Management Software Solutions, Applications and Services | SAP

ja, det var i woocommerce..

det hadde tatt seg ut om en bedrift med over 4-5 milliarder i omsetning hadde brukt wordpress....

noen som vet hvilken host komplett bruker eller hoster de selv?

TorsteinO

Art Director & grunder
det hadde tatt seg ut om en bedrift med over 4-5 milliarder i omsetning hadde brukt wordpress....

Yep, du spurte "hva er forskjellen" - og der har du forskjellen: det er to helt forskjellige systemer (og verdener...) ;)

Men det du mente å spørre om var altså "går det å få til noe liknende i wordpress?"?

ja, det går, det funker i en testsjappe jeg satte opp med woocommerce med helt standard innstillinger, men det har nok ikke noe å gjøre med cache, tar jeg ikke helt feil er det basert på cookies. Yep, sjekka nå, sletta cookies og da ble handlevogna tom.

Topp