Butikkprosjekt for veggdekor - tilbakemeldinger?

n0stra

Medlem
Veggdekor : www.veggfolie.no

Har jobbet med en webshop som retter seg inn mot interiør/oppussingsmarkedet. Av den grunn er designet noe "feminint" kan man si :) Om det blir noen endringer senere skal man ikke se bort ifra.

Butikken er satt opp med Magento, jeg har forsøkt å spore opp endel ord og setninger som fremdeles måtte være på engelsk men ser ikke bort ifra at det er noe der fremdeles.

Jeg har nettopp begynt å legge inn varer. Siden hver vare har opptil 33 mulige kombinasjoner tar det litt tid og jeg jobber med noen import templates. Utfordringen har vært at magento i utgangspunktet ikke lar deg eksportere konfigurasjonsdetaljene på produktene samt importere de. Dette har jeg nå klart å komme meg rundt heldigvis.

Det som gjenstår er å renskrive tekst på hver kategori, få inn litt flere illustrasjonsbilder, få lagt de inn i de rette kategoriene og i tillegg få korrekt priser og størrelser på plass.

Tar gjerne imot kommentarer og innspill vedrørende hastighet, visning (på diverse OS og nettlesere, om CSS filene ikke funker optimalt på alle eksempelvis), utforming på butikken og annet.

Jeg jobber også med å få laget en inspirasjonsside (link i øvre meny) samt få monteringsanvisningen til å se bra ut. Foreløbig har jeg kun lagt ut noen bilder der.

Når det gjelder annonsering/reklame/osv er jeg veldig usikker på hva man bør gjøre. Ideer vi har skriblet ned er foreløbig:

- gavekort som kan gis bort i konkurranser til større blogger og passende magasiner (interiør/dame)
- annonser i overnevnte medier
- diverse vervekampanjer rettet mot facebook/salg/ideer fra kundene
- affiliateløsning
- la andre tilby design til oss mot royalties samt at de selv beholder rettighetene til designene samt egen samleside for hver designer

Er ellers litt usikker på utnyttelse av relaterte produkter, oppsalg, og cross-sales. Altså plassering av andre varer, bruk av bannere med mer.

304-new-york.jpg

hansson

Langveisfarende
Dette er kjempepopulære greier i andre land i Europa ihvertfall, det er/blir sikkert en hit i Norge også. Ser bra ut, men ville satset på større bilder i lysbildepresentasjonen. Kjør full bredde? Hesten på veggen ser ut som den er i litt rart perspektiv, er den sånn eller er den photoshoppet litt feil?

Ordene "SEARCH" og "søk på varekode eller..." ligger over og utenfor søkefeltet. Firefox 3.6.9

n0stra

Medlem
Dette er kjempepopulære greier i andre land i Europa ihvertfall, det er/blir sikkert en hit i Norge også. Ser bra ut, men ville satset på større bilder i lysbildepresentasjonen. Kjør full bredde? Hesten på veggen ser ut som den er i litt rart perspektiv, er den sånn eller er den photoshoppet litt feil?

Ordene "SEARCH" og "søk på varekode eller..." ligger over og utenfor søkefeltet. Firefox 3.6.9

Jeg la kjapt inn den "webshoppen er ikke aktiv enda" saken øverst og da ble endel elementer flyttet ned mens noen få ble hengende igjen på samme possisjon.

"Search" har jeg ikke fått oversatt på normalt vis. Har forsøkt å få svar fra community vedrørende muligheter for endring som ikke innebærer endring av kildekoden.

Når det gjelder slideshowet, med full bredde mener du innenfor den kolonnen på siden den befinner seg i eller mener du at den også skal dekke sidekolonnen til venstre?

Hvis du tenker på hesten på bildet fra barnerommet så er denne justert utifra rommet ved å se på tak og gulv. Selve bildet er jo laget i 3dsmax så kan være at det ikke er helt på g igjen.

Takker så meget for tilbakemeldingen. Vi har 3 stk på jobb som har jobbet med profesjonell folie i over 70 år tilsammen. Vi bruker og selger mye av det til firma som bruker det på en litt annen måte, tenkte det var greit å bruke ressursene, utstyret og lageret til å levere til et nytt publikum.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Et par tanker jeg har..

Du må nok jobbe litt med demo-bildene på forsiden synes jeg:
* sovrommet har hesten feil samt kaktus på skapet 'bør' ha en hvit sprik
* på kjøkkenet kommer begge to oppi et hjørne men folien følger ikke hjørnet
* på game-rommet belyser vegg-lyset ikke game-spriten
Virkelig småplukk, men hvis du har et par minutter..

Siden ser det bra ut, søk ser litt feilplassert ut i ff, men jeg liker fargesettingen.

Du kan kanskje tenke litt på:
* tillate folk å laste opp et bilde fra stuen slik at de kan 'prøve online selv'
* disse kan være interessante for f.eks. våre vannkjølere (123vann) som har større overflater - kan tenke meg at det er flere som synes at det kan være noe for sine produkter?

hansson

Langveisfarende
Synes godt bildene fortjener full bredde over hele siden, ikke bare inne i den litt puslete lysbildeviseren. Disse bildene skal selge produktene, og er viktigere enn facebook og handlekurven. Handlekurven må være med oppi der, men kan kanskje legges til venstre i den hvite stripa under menyen eller helt til høyre i menyen?

Hesten er og blir litt kort i bakbeina, den ser ikke helt riktig ut. Men kanskje det er fotoet grafikken er basert på som bare var sånn? Hvis hesten skal stå på linje med gulvet ser man tydelig at den ikke gjør det. Se på hvordan senga danner en linje over veggen. Beina på hesten skrår oppover mot høyre i stedet for nedover slik den burde. Jeg ville tro at bakbeina egentlig skulle være noe lengre enn frambeina pga. dette perspektivet.

Her er litt inspirasjon jeg hadde i bokmerkene mine: Stickers muraux pour la décoration d'intérieur de votre maison

Nutz

Med lem
Et herlig konsept!! :)
-Ikke minst forbløffende lave priser. Trodde ikke slikt var mulig å få laget i Norge til den prisen.
Kanskje tenke på å la kunde laste opp sitt eget design?
-Eller kreves det helt spesielle filformater?

n0stra

Medlem
Skal se på en løsning hvor banner går over hele siden evt også øke høyden. Man blir ofte lat etter masse justering av script og css for å få alt på plass :p

Optimalt sett skulle man hatt muligheten for kunder å kunne velge bakgrunner, farger og størrelse på motivene samt kunne sette disse inn. Jeg har selv dog ikke kompetanse til å scripte dette selv per dags dato og prisen for slike løsninger har kostet mer enn det smaker på dette tidspunkt. Hvis dette blir en suksess blir investeringer i hjelp til utvikling av siden prioritert selvsagt.

Når det gjelder hesten dere nevner så tror jeg dette skyldes at det er et fotografi fra en film som er behandlet først i photoshop og deretter tracet i illustrator for å få en vektorfil som kan brukes. Dette er en teknikk vi benytter for å kunne skape silhuetter og fasonger basert på bilder og annet. Litt popart kan man vel også kalle det. Vinkelen hvor hest ble fotografert gjør nok at den kan se merkelig ut når man ikke tar med z-aksen (altså dybden innover) med i bildet. Jeg kan ta med meg dette samt kaktusen og skifte ut noen elementer slik at det blir bedre. Bannerne skal jo på en måte "selge" produktene samt gi den besøkende inspirasjon.

Nutz: som sagt er ikke alle prisene helt korrekte men en god del av de er på plass. De fleste leveres i 3 størrelser som standard basert på bredden på rullene vi benytter. Men om man tar seg jobben med å overlappe så kan man lage så stort man bare vil. Vi mener selv at prisene våre må være konkurransedyktige med de som selger i utlandet. I tillegg ønsker vi et bedre og mer ryddig utvalg i design i tillegg til en mer oversiktelig og strukturert hjemmeside. Samt kortere levering selvsagt siden vi ønsker å produsere på dagen og sende samme dag eller på morgenen etterpå når en kunde bestiller. Vi benytter også kun profesjonell folie av samme kvalitet vi jobber med ellers men en tynnere type beregnet for akkurat denne type bruk. Fargen går hele veien gjennom og er ikke trykket/printet. Den har også en garanti fra fabrikk.

Det er fullt mulig å lage på bestilling. Jobber faktisk med en egen seksjon for dette. En slags skreddersøm kan man si. Det rimeligste er om man selv har en anvendelig vektorfil samt oppgir størrelsen man ønsker. Da betaler man i utgangspunktet ikke noe spesielt mer enn prisene for størrelse som vi opererer med ellers. Hvis man derimot trenger hjelp til å få konvertert et bilde eller en fasong til vektor så vil det bli en ekstrakostnad relatert til arbeidet. Men dette blir langt fra noen ublu pris og vi sender over tilbud før man må bestemme seg.

Pong: flotte tilbakemeldinger. Takker så meget. Skal absolutt ta meg litt mer tid til produktbildene i slideren. Ser selv at noe blir litt feil plassert når jeg testet FF i Linux. Om du blir å tenke mer på å benytte egen logo eller andre design/"trykk" på produkter er det bare å ta kontakt.

hohohoo

Medlem
Veldig bra side :)

Men folk liker rabatter. Å ha tilbud på noen produkter, gjerne med knapphetsfaktor er bra. Elller 3 for prisen av 2, den billigste er gratis. Kjøp i september, få 10% på første ordre de neste 3 månedene etc. På den siste kan du følge opp også. 2 måneder igjen til tilbudet går ut, 1 måned, 1 uke..

Siden det nærmer seg jul, noen sesongrelaterte varer?

n0stra

Medlem
Pong: notert, absolutt noe vi vil gjøre på et tidspunkt. Viktig å ha en god dialog med kundene.

hohohoo: holder på med en serie som inneholder ting til typiske sesonger, halloween hekser, gresskar, flaggermus osv. Julerelatert i form av nisser, sleder, reinsdyr, snøkrystaller. Sistnevnte også i slik "frostet" folie for vinduer.

Systemet gir en meget god oversikt over kundene slik at man kan følge de opp om de ikke har kjøpt noe på en stund ved å gi gavekort og rabatter innenfor enkelte perioder som insentiv.

Nutz

Med lem
Har nå fått med meg at mange av bildene og produktene er "demo-varer" og priser ikke er riktig.. -Rett og slett "fyllvarer" for å teste ut hvordan opplegget fungerer.
-Men dette med størrelser er litt forvirrende.
Når man ser på et bilde i forhold til en sofa eller seng, så "burde" størrelsen på folien som har blitt brukt i illustrasjonen også blitt oppgitt.
Og evt. vist de forskjellige andre størrelsene på samme bakgrunn.
-Slik at man får dannet seg et bilde hvordan de forskjellige valgene blir.

n0stra

Medlem
Har nå fått med meg at mange av bildene og produktene er "demo-varer" og priser ikke er riktig.. -Rett og slett "fyllvarer" for å teste ut hvordan opplegget fungerer.
-Men dette med størrelser er litt forvirrende.
Når man ser på et bilde i forhold til en sofa eller seng, så "burde" størrelsen på folien som har blitt brukt i illustrasjonen også blitt oppgitt.
Og evt. vist de forskjellige andre størrelsene på samme bakgrunn.
-Slik at man får dannet seg et bilde hvordan de forskjellige valgene blir.

Dette er ekstremt vanskelig av flere grunner:

- det vil ikke vises (bildet blir for smått i forhold til hva man ønsker fokus på, vi selger folien, ikke interiørdesign i sin helhet) om man skulle vise kun de minste størrelsene på eksempelbildene. Prisene vil til enhver tid vise minste størrelse og man velger så størrelse (står oppført i milimeter så man umulig kan ta feil og man er tvunget til å ta et valg) og prisen vil automatisk oppdateres samt at det står påtrykket prispåslaget på valgene. Dette er vanlig prosedyre slik jeg ser det innen nettbutikker som selger samme vare i forskjellige størrelser.
- bildet på produktoversikten, inne på selve produktet samt når man går inn og forstørrer bildene er ett og samme bilde fra databasen hvor systemet konverterer disse selv. Skulle man hatt forskjellige bilder her måtte man legge inn dette separat samt gå inn manuelt for oppdateringer på hver eneste vare. Dette blir tilnærmet umulig når vi ser for oss et vareutvalg på ca 1000 og 3+ bilder i hver.
- ved kun bilde av foliedesignet mister folk muligheten til å "se" for seg hvordan det blir seende ut
- slik det er nå slipper vi unna med ett varenummer og 3 konfigurerbare detaljer (størrelse, farge og evt speilvendt). Om vi skulle lagt inn en vare for hver enkel mulighet ville databasen bli gigantisk samt arbeidet med vedlikehold, oppdatering og innlegging av nye varer ville blitt et mareritt. Dagens ca 330 varer ville blitt 20.000
- butikken ville blitt langt mer rotete og uoversiktelig om man laget en egen produktvisning for hver eneste størrelse slik jeg ser det.
- interiørbildene som brukes har vi ingen som helst mål på. De fleste er laget av amatører i 3dsmax. Det er derfor ingenting å sammenligne med når man ikke vet mål. Fokuset ligger på å skape ideer hos seeren, målene på millimeteren får kunden som sagt på produktene og kan utifra dette finne ut nøyaktig hvilken størrelse som passer.

Ingen av produktene som er lagt ut nå er demovarer eller "fyllvarer" som du kaller det. Alle sammen er varer lagt ut for fremtidig salg med unntak av "autobot" dekoren som vil være lisensiert (vi avventer svar fra endel større rettighetsselskaper innenfor enkelte kategorier). Derimot er det mange som har samme pris evt har ikke fått korrekte størrelser idag som oppdateres kontinuerlig før lansering.

Topp