Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bulk validering av masse eposter

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hei,

Finnes det noen enkle metoder for å validere en lang liste med eposter, uten å må selv gå manuelt gjennom de?

Med validering mener jeg å ta ut de med ugyldige tegn, mangler alfrakrøll og annet tull folk skriver inn istedenfor eposten sin..
 
Ja, det er mulig og ikke så veldig komplisert. Forsøkte å google "validate e-mail php", og fant denne funksjonen, som ser ut som om den er verdt å ta en titt på. Uansett: Så lenge man har en funksjon for å validere e-postadresser er det lett å kjøre en liste eller et databaseresultat gjennom denne funksjonen og basert på om e-posten er gyldig eller ikke gi ulike resultater (for eksempel å slette alle brukere som ikke har gyldig e-postadresse).

Hva slags inndata har du, er det snakk om en MySQL-database? Og hva skal du gjøre med adresser som ikke stemmer, vil du bare ha opp en liste eller vil du gjøre maskinelle endringer (f.eks. sletting eller suspendering) med en gang?
 

Bjørnar

Gründer
jeg har brukt Email Marketing Pro, og der er det en ryddefunksjon når du importerer databasen. Du trenger kun å importere, fikse, og deretter eksportere data igjen.
 

hansvh

Medlem
Da har jeg implementert støtte for å fjerne duplikater, sortere adressene og lage csv-fil på test-siden min. Noen som gidder teste om de finner noen feil?

Jeg er også hypp på tips til andre funksjoner som kunne vært lurt for en slik tjeneste.

Beklager hvis jeg highjacker tråden din Kenneth. I utgangspunktet prøvde jeg bare å hjelpe. :p
 

Bjørn Andersen

Webmaster
listmate er jo en gammel slager, det samme er elistpro, jeg brukte begge for noen år siden når jeg drev med epostmarkedsføring
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Da har jeg implementert støtte for å fjerne duplikater, sortere adressene og lage csv-fil på test-siden min. Noen som gidder teste om de finner noen feil?

Jeg er også hypp på tips til andre funksjoner som kunne vært lurt for en slik tjeneste.

Beklager hvis jeg highjacker tråden din Kenneth. I utgangspunktet prøvde jeg bare å hjelpe. :p

Hvor finner jeg testsiden din da?
 
Topp