Bruke forskjellige themes på forskjellige categorier

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Hei Hei!

Har vært en god stund siden jeg engentlig var noe særlig aktiv på her på forumet, og jeg føler egentlig at selv om dere sikkert ikke har savnet meg så er nødt til å gi en forklaring.
Jeg har flyttet, i jobben jeg har som Reiseleder for Star Tour har jeg blitt flyttet fra Tenerife til en liten by som heter Sarigerme i Tyrkia ! Fantastiskt sted! Vel flytting og nytt land tar LANG tid å komme seg inn i men nå håper jeg at jeg er klar :)

Vel, back to topic!
Mitt spørsmål ligger egentlig i tittelen men her kommer det litt bedre forklart.

Jeg lurer på om det er mulig å bruke et spesifikt theme på forskjellige kategorier?
Sånn at hvis posten blir puttet i kategorien " Hugge Juletre i Miami Sentrum"(Som var den mest kreative kategorien jeg klarte å komme opp med nå)
Så kommer et helt annet design enn det jeg ellers bruker?

Slik at om man skriver om juletrær i miami så kommer ett design og skriver man om jule trær på Necker Island så kommer det ett?

Kan forklares enklere med feks Tennis og Fotball sånn at foball har ett fotball design og tennis har ... vel, ja et design for tennis..

Tenker da også på at categoriene får sin egen forside som tilhører det spesifikke designet?
Sånn at trykker man på Tennis kommer et design med tennisspillere på headeren, o.l

Vel det ble litt rotete..
Håper dere forsto hva jeg mente?

TorsteinO

Art Director & grunder
Det enkleste er å lage forskjellige side-templates i det samme themet.

single-kategorinavn.php er vel navnet det skal ha hvis jeg ikke husker helt feil. Da vil den brukes for å vise en enkelt post i den aktuelle kategorien.

evt kan du også bruke en "if(in_category('kategorinavn'))" i head for å velge forskjellige stilark. Er ganske mange måter å gjøre sånt på egentlig, hva som er best avhenger vel av hvor store forskjeller det skal være. Er det bare litt småtteri kan du f.ex. bare bruke noen linjer med css, er det store endringer kan det gi best resultat å kombinere flere av disse.

I enkelte saker jeg har laget - typisk hvis det skal være veldig store endringer, og dette ikke skal brukes noen andre steder - har jeg droppa å bruke den vanlige header.php-fila (og footer.php) i det hele tatt, og heller lagt inn koden som ellers ville ha ligget der rett i sidemalen.

Sist redigert:

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Vel, tanken har vært at alle farger o.l er forskjellig.. Det som er, er at jeg har flere forskjellige design som jeg kunne tenke meg å bruke til underkategoriene.
Da sånn at selve posten har et eget design og at selve categori siden har et eget design. Sånn at det på en måte blir flere forskjellige "blogger/nettsider" men innunder en.
At linker og lignende er likt gjennom hele siden. Men designet er forskjellig ..

Vet liksom ikke om det er noen enklere måter å ordne det på?
Det enkleste hadde vært å ha forskjellige wordpress instalasjoner på underkategorier. Men jeg vil at poster fra de forskjellige skal komme som en del av hovedsiden. Hvis dere tenker litt VG.no eller lignende så har de jo ikke helt forskjellig utseende men det er en forskjell

Bjørnar

Gründer
lett å bruke forskjellige css filer, men samme html.

se på in_category() og dytt det i header.php hvor du styrer hvilke css-filer som skal brukes.

Topp