Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bridge Joomla og phpBB

picxx

Well-Known Member
den funker også fett! :D
 

Dag Frogner

Supermedlem
Så du har ikke problemer med at brukere f.eks kun forblir innlogget i Joomla men ikke phpBB eller vice versa?

Selv brukte jeg jFusion.org og det funket forsåvidt, men var en del tull med innlogginger og det å forbli innlogget over lengre tid.

Fant aldri denne da jeg søkte etter "bruer", men nå vet jeg ihvertfall om den om jeg skulle trenge den noengang. :)

Mulig å få link til siden den er implentert i? Bare for å se hvordan det funker i praksis.
 

picxx

Well-Known Member
Så du har ikke problemer med at brukere f.eks kun forblir innlogget i Joomla men ikke phpBB eller vice versa?

Har ikke kjørt den live enda, men regner med det går bra når 6000 brukere blir lagt inn og man får rundt 60.000 visninger daglig :D

Gjør det ikke det får jeg ta en tur til frankrike...
 

Nutz

Med lem
"100 Mand kan jeg bære, men svigter under taktfast march" -hentet fra en plakat på den Hvite bro over Akerselven i Oslo.
Beskriver veldig godt hva som kan gå.
Mao. 6000 medlemmer på et phpBB-forum er null problem, men tripper de inn lett på tå samtidig kneler systemet garantert! :D
 

picxx

Well-Known Member
Mao. 6000 medlemmer på et phpBB-forum er null problem, men tripper de inn lett på tå samtidig kneler systemet garantert! :D

Vi får se... jeg tror det går bra :)
(har også leid inn sql progggis, slik at den delen skal gå bra).
 

Nutz

Med lem
Hvor lurt er det egentlig å samkjøre disse programmene?
Er det verd den ekstra resursbruken på server?
Det som skjer er jo at den brukeren som besøker forumet/oppdaterer "samtidig" fremtvinger endel kjøring av Joomla-kode. Kanskje mye å "betale" bare for et felles skall?
 

picxx

Well-Known Member
Hvor lurt er det egentlig å samkjøre disse programmene?
Er det verd den ekstra resursbruken på server?
Det som skjer er jo at den brukeren som besøker forumet/oppdaterer "samtidig" fremtvinger endel kjøring av Joomla-kode. Kanskje mye å "betale" bare for et felles skall?

saken er at du fremtvinger mindre resusrbruk om du kun har en innlogging ;)

men _det_ skjønte du ;)
 

Nutz

Med lem
Man gjør det bare mer "komfortabelt" for bruker som slipper å logge seg på/ registrere seg på flere steder i tilsynelatende samme "portal". -Det er jo positivt, kjøring av unødig kode på server er det som trekker det hele ned. Mulig en look-alike-template på phpBB hadde gjort samme nytten, og selvfølgelig "synkron-registrering" og sesjonhåndtering.

Går ut i fra at begge systemene lever sitt eget liv og har til sammen dobbelt opp av bruker-data.
 

picxx

Well-Known Member
Man gjør det bare mer "komfortabelt" for bruker som slipper å logge seg på/ registrere seg på flere steder i tilsynelatende samme "portal".

Det er jo hele cluet i en portal med bridging...
Regner med du skjønte det :)
 

Nutz

Med lem
:D Jaa, gjorde og gjør det. *klemme_og_kose_bittelitt_på*

Men som man så ofte ser, så er forumet innrammet av Joomla-headere/footere og sidestolper med moduler. Noe som fremtvinger unødig kjøring av Joomla. -noe som aldri er et problem med få brukere, men som kan bli fatalt når det blir en viss mengde aktive brukere på samtidig.

Har man tilgang på en serverpark ala Google og Facebook trenger man ikke å tenke på dette.
Men oss kjedelige dødelige må ofte ta hensyn til CPU-Belastning og MySql-Transaksjoner, eller så risikerer vi å bli pælma på trynet ut av hotellet før vi får tatt den første komplette backup'en. :)
 

picxx

Well-Known Member
:D Jaa, gjorde og gjør det. *klemme_og_kose_bittelitt_på*

Men som man så ofte ser, så er forumet innrammet av Joomla-headere/footere og sidestolper med moduler. Noe som fremtvinger unødig kjøring av Joomla. -noe som aldri er et problem med få brukere, men som kan bli fatalt når det blir en viss mengde aktive brukere på samtidig.

Har man tilgang på en serverpark ala Google og Facebook trenger man ikke å tenke på dette.
Men oss kjedelige dødelige må ofte ta hensyn til CPU-Belastning og MySql-Transaksjoner, eller så risikerer vi å bli pælma på trynet ut av hotellet før vi får tatt den første komplette backup'en. :)

tull!
Skal man kjøre bride må det være på samme db, slik at man slipper dobe spørringer.

Det visste du sikkert?

;)
 
Topp