Brenne cd - label design trykk

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Skal du ha det veldig rimelig, så og si gratis, så mener jeg at faktisk Clas Ohlson selger noe greier som kan hjelpe deg med dette. Du printer coveret på papir, og fester på plate med ett medfølgende verktøy.. Om dette er en god løsning vet jeg desverre ikke :(

Helge

Profesjonell Googlesøker
Canon sin MP600 kan printe direkte på CD/DVD platen, så må du kjøpe brennecd/dvd som det går ann å printe på ;)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg er ikke oppdatert på denne fronten, men er det kommer så langt at vi kan printe i farger direkte på cdplaten?

Helge

Profesjonell Googlesøker
seppolaatle: det stemmer. Så lenge du har cder som egner seg til slik. altså, hvit skrivbar overflate.

Helge

Profesjonell Googlesøker
altså, det er jo en egen printer som har plass til cder der du printer dette, en svær multifunksjonsskriver... får ikke gjort det direkte via brenneren :p

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Ops.. Er dette det en kaller og lese hva som faktisk står.. Hehe. Jeg trodde det var slik at det nå var mulig og skrive på cden i farger, akkurat slik som er mulig i sort hvitt i forkjellige brennere :p

- Kall meg gjerne teknisk.!

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Hmm... Jeg ser på Komplett.no nå, og finner ut at denne funksjonen heter "LightScribe Technology." Her er ett eksempel på en brenner med denne funksjonen:

Komplett.no - LG DVD±RW/RAM burner, GH22LP20, 22x, Dual, Black, SercurDisc?, LightScri

Du kan se på produktinfo at du finner "Plateetiketteringsteknologi," nesten helt på bunnen. Dette er en teknologi som skal kunne brenne inn ett slags mønster i cdplata, som du selv skal kunne tegne på pc før du brenner. Derimot kan jeg overhodet ikke tro at noe slikt som dette fungerer om du vil brenne farger.. Dette krever nemlig ingen form for blekkpatroner..!

- Haha.. Er ikke mye oppdatert jeg heller, men husker det var en liten kar som bare måtte vise meg dette en gang for lenge siden. Han hadde fått seg ny brenner :)

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg husker denne plata jeg fikk se som var brent med Lightscribe, og denne var veldig bra bildekvalitet på. Jeg kunne tydelig lese informasjon på plata, og bildet var slett ikke dårlig.

Det ligger visst noe greier om dette på Youtube også, så om du tar ett lite søk der kan du nok finne mye informasjon.

Ellers har jeg fått med meg i en video på Youtube selv, at ett helt normalt bilde, med litt tekst tar normalt 20minutter. På 50 cder vil jo dette faktisk tilsvare 16,666 timer, noe som er veldig lite holdbart.

Topp