For 35 minutter siden fikk jeg mail fra Tradedoubler:
"Hei Bjørn Jarle.
Ditt samarbeid med Canis har blitt avsluttet. Du kan ikke videre tjene penger på dette programmet. Det som du hittil opptjent for trafikk du har generert for Canis vil du selvsagt beholde.
Med vennlig hilsen
TradeDoubler"
Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor slike avslutninger skjer såpass brått. Mulig at jeg overser noe, men jeg har sjekket spamfilteret mitt og det ligger ikke noe forvarsel der.
Hvorfor går det ikke an å si fra et par dager i forveien om slike avslutninger, slik at seriøse affiliates har sjanse til å ta vekk linker og stenge ned kampanjer?
Når Tradedoubler kommer med såpass kort varsel på nedstengingene sine, betyr det at brukere som klikkerpålinker til Canis kommer tilen hvit side med skriften "There is no relationship with the advertiser" eller noe slikt. Og det slår selvsagt ikke tilbake på Tradedoubler, men på mediet som brukeren har klikket seg fra.
Dvs blant annet på meg. Hvorfor må jeg lide for Tradedoublers bråhast med å plutselig stenge ned programmer...?
Og hva med de som har klikket på Canis den siste tiden uten å kjøpe noe, men som kommer tilbake i cookie-perioden og handler? Provisjonen derfra går jeg glipp av nå, og jeg syns i grunn at dette er et stort svakhetstrekk ved Tradedoubler.
Mvh
Bjørn Jarle
"Hei Bjørn Jarle.
Ditt samarbeid med Canis har blitt avsluttet. Du kan ikke videre tjene penger på dette programmet. Det som du hittil opptjent for trafikk du har generert for Canis vil du selvsagt beholde.
Med vennlig hilsen
TradeDoubler"
Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor slike avslutninger skjer såpass brått. Mulig at jeg overser noe, men jeg har sjekket spamfilteret mitt og det ligger ikke noe forvarsel der.
Hvorfor går det ikke an å si fra et par dager i forveien om slike avslutninger, slik at seriøse affiliates har sjanse til å ta vekk linker og stenge ned kampanjer?
Når Tradedoubler kommer med såpass kort varsel på nedstengingene sine, betyr det at brukere som klikkerpålinker til Canis kommer tilen hvit side med skriften "There is no relationship with the advertiser" eller noe slikt. Og det slår selvsagt ikke tilbake på Tradedoubler, men på mediet som brukeren har klikket seg fra.
Dvs blant annet på meg. Hvorfor må jeg lide for Tradedoublers bråhast med å plutselig stenge ned programmer...?
Og hva med de som har klikket på Canis den siste tiden uten å kjøpe noe, men som kommer tilbake i cookie-perioden og handler? Provisjonen derfra går jeg glipp av nå, og jeg syns i grunn at dette er et stort svakhetstrekk ved Tradedoubler.
Mvh
Bjørn Jarle