Brå avslutning for Canis

Bjrl

Medlem
For 35 minutter siden fikk jeg mail fra Tradedoubler:

"Hei Bjørn Jarle.

Ditt samarbeid med Canis har blitt avsluttet. Du kan ikke videre tjene penger på dette programmet. Det som du hittil opptjent for trafikk du har generert for Canis vil du selvsagt beholde.

Med vennlig hilsen
TradeDoubler"

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor slike avslutninger skjer såpass brått. Mulig at jeg overser noe, men jeg har sjekket spamfilteret mitt og det ligger ikke noe forvarsel der.

Hvorfor går det ikke an å si fra et par dager i forveien om slike avslutninger, slik at seriøse affiliates har sjanse til å ta vekk linker og stenge ned kampanjer?

Når Tradedoubler kommer med såpass kort varsel på nedstengingene sine, betyr det at brukere som klikkerpålinker til Canis kommer tilen hvit side med skriften "There is no relationship with the advertiser" eller noe slikt. Og det slår selvsagt ikke tilbake på Tradedoubler, men på mediet som brukeren har klikket seg fra.

Dvs blant annet på meg. Hvorfor må jeg lide for Tradedoublers bråhast med å plutselig stenge ned programmer...?

Og hva med de som har klikket på Canis den siste tiden uten å kjøpe noe, men som kommer tilbake i cookie-perioden og handler? Provisjonen derfra går jeg glipp av nå, og jeg syns i grunn at dette er et stort svakhetstrekk ved Tradedoubler.

Mvh
Bjørn Jarle

Knut

Medlem
Ett par dager i ettertid er vel mere naturlig for dem. Fikk denne idag

Yves Rocher har bestemt seg for å avslutte programmet sitt hos oss. Dette trådde i kraft 31.12.2008.
De har på den andre siden planer om å starte opp igjen senere i år når de har kommet frem til en
mulig international deal. Vi beklager denne sene meldingen.

Sist redigert:

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg sitter fortsatt å venter i spenning til en av TD folkene smeller til med et innlegg hvor de selvfølgelig vinkler hele situasjonen til en måte hvor de har null skyld, det er andre som har gjort feil og alt er en misforståelse - fra andres side.

Skal vi flytte tradedoubler kategorien inn i den vanlige affiliatekategorien? De svarer jo ikke her lengre, så har liten bruk for den. De er vel også det minste likte nettverket om dagen, så noe egen kategori er vel ikke nødvendig..

Bjrl

Medlem
Jeg håper ikke de går konkurs før jeg får de 22.000 kronene jeg venter på fra dem, i allefall.

Jeg har begynt å plukke vekk kampanjer fra dem nå. Kommernoktil å beholde iSales-kampanjer en stund til, men utover dem har jeg liten/ingen grunn til å legge formange epler i den kurven.

Jeg fikk forøvrig tilbakemelding fra Chess i dag angående visningskampanjen de kjører.

Mvh
Bjørn Jarle

kongen

kongemedlem
Jeg spør igjen: Er de konkurs?

Tradedoubler aksjen har sunket omtrent 70% det siste året og det har nettopp vært ekstraordinært styremøte og litt utskifting i ledelsen. De har vel funnet ut at "noe" må gjøres for å komme på riktig kurs igjen. Men tviler sterkt på en konkurs. Det er kanskje større sjanse at noen av de største eierene går konkurs da dette stort sett er bare banker og forsikringsselskap.

Med en så lav akskjekurs som det er nå er kanskje ikke et oppkjøp langt unna heller, kanskje AOL prøver seg igjen...

Topp