Billige måter å sende brevpost og pakker, noen som har tips??

svarstad

Medlem
holder på å lage meg en nettbutikk og i den forbindelse så må jeg sende pakker og brev. når det gjelder å sende pakker til private/firma så er det vel servicepakke som er billigst?? brevforsendelser til private/firma er det frankeringsmaskin eller fleksipost som lønner seg`???

til dere som har nettbutikk, hva bruker dere på forsendelse av brev og pakker til private/firma??

Kassimaja

Geocacher
Det kommer litt ann på hvor mange pakker og brev du skal sende. Når det gjelder brev spiller det ingen rolle om det er til privat eller bedrift. Fleksipost er noe billigere enn frankeringsmaskin, men det kommer nok ann på vekten. Det finnes eksempler på at frankeringsmaskin er billigere hvis vekten på brevene ligger tett opp mot maksvekten til de forskjellige fraktsatsene. Sender du ut mange brev og de er rimelig like i vekt kan massebrev også være et alternativ, men da må du ha minimum 200 forsendelser pr. gang.

Som du nevner når det gjelder pakker er Servicepakke billigst til privatpersoner. Til firma er det billigste altenativet et produkt som posten kaller bedriftspakke postkontor. Du leverer den på postkontoret og posten kjører pakken direkte ut til kunden.

Fredrik

Medlem
Jeg har begynt å gå vekk fra posten og heller bruke budbil og tollpost. Budbil med henting og levering samme dag (Akershus - Vestfold - Østfold) koster ca 120.- uansett vekt og tollpost dør-dør er samme pris uansett hvor i landet det er snakk om. Her tilkommer det et opphentingsgebyr på 80.- dersom jeg ikke gidder å levere selv. Men har du flere pakker så er det bare et hente gebyr for alt.

Husker jeg riktig er det samme opplegg i Trondheim og Bergen?

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
For servicepakker måtte jeg betale posten 10 kr pr pakke ettersom jeg leverte de på postkontoret selv - tror det er med inn i prisen nå.
De kunne ikke si hvor mye det ville koste meg hvis jeg ville levere pakken til adressen selv.

Tollpost skal jeg sjekke; god tips! :D

Topp