Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bilder og SEO

A

aabbcc

Guest
Jeg har skjønt at unike artikler er alfa-omega for SEO. Men hvordan forholder det seg til bilder? Det er jo ganske vanlig med stock-bilder, men er det kanskje lurt å prøve å bruke unike bilder også? Jeg ser jo at googles bildesøk blir bedre og bedre, så de klarer ganske greit å se hvilke bilder som er brukt på andre nettsider...


aabbcc
 

Ole Avranden

utvandret
Jeg så et klipp med herr Cutts nylig, hvor akkurat dette var tema. Der sa han at bilder ikke er en del av søkealgoritmene til Google nå, men han syntes det var en god idé - så han utelukker ikke at det kommer.

(Hvilket får meg til å lure litt, for jeg mener med 99% sikkerhet å huske at mannen har sagt stikk motsatt ved en tidligere anledning; at unikt innhold av bilder og tekst teller positivt for SERP. Men det kan jo selvsagt ha vært at det teller positivt i en utvidet betydning (sticky site osv.).)
 

hvaer

Medlem
Om ikke det har noe direkte å si for SEO, så har det absolutt noe å si ift. opplevelse. Det er mange artikler ute på nett om tiltro på ulike nettsider, og der kommer ikke de som bruker stockphoto spesielt heldig ut av det.

Men, det som er langt verre, er egentlig at svært mange bruker themes på f.eks Wordpress, uten å tilpasse det til sin egen side.

Les denne artikkel, og bli vis:
How To Build Instant Trust On Your Website — socialmouths
 
A

aabbcc

Guest
Takk for veldig gode svar Ole og hvaer. Linken din var veldig interessant hvaer!

aabbcc
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
For en lange gode stund siden (2010-ish) oppdaterte jeg samtlige bildene på en side med all slags meta-informasjon. Det ga ikke noe forskjell i ranking.
Så det er nok mer plasseringen i teksten, samt html-props (som TorsteinO skriver) som avgjør. Utover det har de nå algoritmer på plass som tyder selve bildet.
Og så kan det være at det nå er andre spilleregler - den stadige endringen er del av spillet.
 
Topp