Bilde på bloggrolls?

Hei

Jeg har nylig opprettet en blogg i wordpress, se gjerne Mammas gutter.
Har eget domene, og installert wordpress selv....
Jeg lurer på om det er noen som vet hvordan man får satt opp slik at man får bilder i bloggrollen sin?
Andre blogger som har lagt meg til sin bloggliste, får ikke opp noe bilde fra min blogg, kun "mammasgutter" (som bloggen min heter). Jeg ser at på mange blogglister kommer det opp det siste bilde de har lagt ut?

Litt kronglete forklart, merker jeg. Noen som forstår hva jeg mener og hvordan jeg kan løse det?

Tusen takk!

Hupsey

Medlem
Det er ikke så vanskelig som du tror..Du går bare inn på nettsiden gravatar og registrer deg med mailadressen, så vil bildet komme opp både på kommenarer(på egen blogg og andre) når du bruker samme mailadressen i komentarer. Om du bruker en bloggroll som har støtte for gravatar, vil bildet også komme opp i bloggrullen:)

Gratistjenesten thumbshots er også en mulighet å bruke, men denne gir et blide av selve nettsiden som adressen peker mot, og ikke bilde lastet opp av webmaster..

Sist redigert:

webpiken

Medlem
Jeg tror ikke det er gravatar hun mener, jeg tror det er thumbnail (hentet fra siste innlegget) i en type blogroll som er veldig populær hos for eksempel interiørbloggere.

Man kan se et eksempel litt nede på venstre side under overskriften "Fine syblogger" på denne bloggen jippiyes syblogg, som jeg fant lenke til på "Mammas gutter".

Snusmumerikken: Har man blogg på blogspot.com kommer bildet automatisk, men når man har det andre steder vet jeg ikke hvordan man (eller om man i det hele tatt kan) fikser det dessverre.

Kanskje noen andre gjør?

Sist redigert:

Hupsey

Medlem
Ok. Litt ot.. men siden du nevnte det -har du link til blogspot widgeten som viser bilde av siste post til de som ligger i bloggrollen?

Knut

Medlem
Eller du kan lage ett lite bilde, f.eks 80x30 eller 80x14 pxl. Laster det opp på serveren din og så kan de som linker til deg bare skrive inn adressen til bildet ditt så vil det viese hos dem.

Topp