Betalte poster er ikke lov

Geir E.

Medlem
Mulig at ikke alle vet det. Jeg var ikke klar over det når jeg startet med SEO.

Vi arbeider hardt for å returnere de mest relevante resultatene for hvert søk vi utfører. Vi oppfordrer derfor nettstedeiere til å gjøre innholdet lettfattelig og oversiktlig både for brukere og søkemotorer. Dessverre setter ikke alle nettsteder brukernes interesser først. Noen nettstedeiere forsøker å «kjøpe PageRank™» i form av betalte koblinger til nettstedene sine. Kjøp av koblinger for å forbedre PageRank-rangeringen er i strid med våre retningslinjer for kvalitet.

Google bruker en rekke metoder for å avdekke betalte koblinger, blant annet algoritmeteknikker. Vi ønsker også informasjon fra brukerne velkommen. Hvis du vet om et nettsted som kjøper eller selger koblinger, vil vi gjerne at du gir oss beskjed ved å fylle ut feltene nedenfor. Vi vil undersøke det du sender inn, og vi vil bruke dine data til å forbedre våre algoritmer for avdekking av betalte koblinger.

https://www.google.com/webmasters/tools/paidlinks
Paid posts should not affect search engines

Hva syns du? Bruker du paid per post metoder?

Helge

Profesjonell Googlesøker
Mulig ikke alle vet det, men svart arbeid er heller ikke lov:p

kan sammenlignes egentlig.

1. De skal være jæv*** gode for å finne ut av det.
2. Ingen gidder å angi noen for å gjøre det.

:p

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg tror de kan si det de vil - ettersom de snakker om sin egen tjeneste.
Jeg kan tilby gratis bilvask til alle i gata... Men da må de ikke finne på å komme med bestefar's bil - han bor jo ikke i min gate.. Min tjeneste, mine regler. Dårlig eksempel ikke sant? ;)

Synes de er ganske tydelige: "Kjøp av koblinger for å forbedre PageRank-rangeringen er i strid med våre retningslinjer for kvalitet."
Det utelukker ikke engang kjøpte lenker - bare kjøpte lenker for å forbedre PR.

Ståle

Medlem
Det er lov å kjøpe lenker. Det kalles også annonsering.

Hvis man ønsker å følge Googles rettningslinjer så er det ikke lov å kjøpe såkalte dofollow linker. Hvis man slenger in nofollow derimot og kun har lenken for trafikk og branding så er det lov.

Topp