Betalingsform ved mobilnedlastinger?

sammy

Medlem
Hei igjen.
Jeg har tengt å selge "audio materiale" som kan lastes ned. på mobiltelefon.
Jeg vil at Kundens "mobilkonto" belastes samtidig med at nedlastingen finner sted.
( på samme måte som hvis man kjøper ringetoner)
Markedsføringen av "audiomaterialet" vil gjøres fra min web side.
Er det noen av dere som vet noe om hvordan man kan få dette til, hva det vil koste o.s.v.

Vennlig hilsen
sammy

mkander

Medlem
Jeg har drevet mye med dette opp igjennom.

Du har noen muligheter:

1) SMS betaling
- Send ut en SMS til kundens nummer som fører til belastning på kundens mobilregning
2) WAP betaling
- Kunden betaler via WAP uten å måtte motta noen SMS

For 1) kan du prøve Sendega - SMS Gateway, de er noen av de rimeligste i Norge. Tror ikke de tilbyr WAP-betaling. Ellers har du pswin.com som tilbyr både SMS betaling og WAP betaling.

Et problem med WAP betaling vil jeg tro er at mange mobiler bruker WLAN nå for tiden - da er det ikke mulig å kjøre en wap-belastning.. En annen mulighet er at folk registrerer seg på siden og oppgir kortinfo som du kjører trekk mot når kunden kjøper noe.

Mange muligheter, du får se hva som passer best for ditt prosjekt. Viktig å få det så tilgjengelig og enkelt som overhodet mulig for å maksimere salg.

sammy

Medlem
MANGE TAKK for opplysningene mkander.
Jeg er enig i at det er viktig å få alt så tilgjengelig og enkelt som overhodet mulig, og siden prisen på det nedlastede "materialet" antagelig vil ligge på et sted fra 10 til 20 kr tror jeg det vil være unødig med sms betaling.

Det hadde vært svært intresant å høre din mening om følgende "senario":

1) Kunden ser min anonse.
2) Kunden går til mitt nettsted .
3) Kunden laster ned og mobilkontoen blir belastet for nedlastingen (For eks 20 kr)

Hvordan ville du arrangert dette?

Og siden jeg har en ekspert "på tråden" kan jeg ikke dy meg for å komme med et tileggsspørsmål:
Hva tror du om å legge denne lille "nettbutikken" inn på bloggen min?
Eller ville du opprettet en egen blog spesielt for dette?

Dette var kanske mye på en gang, men jeg håper du har tid til å svare.

Med vennlig hilsen
sammy:)

Topp