Beta-testing i gang! Ekslusivt for dere.

Anders

Medlem
Heisann,

Jeg trenger beta-testere til WVG.no. Har prøvd å integrere den så godt som mulig med Facebook. Tar all kritikk som god kritikk og vær ikke redd for å fortelle om den.

All kritikk kan postes her.

Marita

ordleker
Mulig jeg er treig, men jeg trykker på "les mer" på en artikkel, og det samme kommer opp, altså kortversjon..?

Og hva går det hele egentlig ut på? Fortelle om de kjipe/rare dagene og legge det ut? (Høres kanskje kritisk ut nå altså, ikke meningen, ser ut som et kult konsept - bare at jeg synes det var litt rotete oppført.) :)

testdriver

Ha det bra..
Ville ikke aktiviteten økt kraftig hvis det ble mulig å legge inn historier uten å måtte registrere seg?

Marita

ordleker
Ok, da er de for korte, forteller ikke mye.

Var det jeg også tenkte. Hvor er resten, liksom. Kanskje det skulle vært en minimumsgrense for antall ord? Sånn at folk ikke legger inn type "haha, jeg prompa på bussen, lukta vondt!" :rolleyes: Ser for meg mye søppel på en sånn en tjeneste om man ikke legger det riktig opp..?

zapotek

Medlem
Hva er snittalderen på de som skriver inn? 5 år? Ser sånn ut av innholdet i tekstene ihvertfall.

Har ingenting imot at tekstene er korte dersom dette er en fmylife-klon. Dette er jo «statusoppdateringer» a la Twitter og Facebook. Designet gir derimot inntrykk av at dette skal være en blogg, så da skjønner jeg godt at folk klager på at tekstene er korte. Og når du velger å blande dette konseptet med å legge ut et bilde her og et bilde der, blir det for kaotisk.

Dette blir for tamt, og ikke troverdig nok. En av de tingene jeg liker med fmylife er at samme hvor absurde setninger som dukker opp der klarer de å få meg til å tenke «dette er det folk som har opplevd». Den opplevelsen får jeg ikke av dette.

Er «WVG» en forkortelse, isåfall for hva? Domenenavnet gir ingen mening for meg, så hver gang jeg har vært utenfor denne tråden i fem minutter har jeg glemt det. Hvorfor ikke f.eks. kjipdag.no?

«Topp brukere» er orddelingsfeil og ikke et særlig godt uttrykk uansett.

Klikker jeg på en av kommentarene i «Siste kommentarer»-lista, kommer jeg til en side hvor det ikke står en eneste kommentar.

Hadde du fått dette til å fungere, kunne det ha blitt en bra side. Ideen er god, originalen får det til veldig godt. Men den er definitivt ikke der i dag.

selbekk

Medlem
Fantastisk rotete kloning av fmylife.com. Hadde vært en veldig god idé å gjøre denne på norsk, men mye av sjarmen med fmylife er hvor enkelt det fremstår.

også måtte jeg le av google annonsene jeg fikk opp:
Bilde5.jpg

og de mest populære taggene:
Bilde6.jpg

litt rask tilbakemelding på designet:
- den bølgete pilen er verken fin eller spesielt kul. hvis du absolutt skal ha den der, burde du ha skarpere kontrast på bakgrunn / tekst, så det blir leselig for folk uten perfekt syn
- integrasjonen med facebook virker litt krampaktig. Prøv å ha litt mindre fokus på det på forsiden, og mer under registreringsprosessen
- prøv å ramme inn hvert innlegg på en litt klarere måte enn det er gjort nå. Det blir litt for "flytende" for mine øyne i alle fall
- Hele navigasjonen (om enn pent utformet) virket litt meningsløs. Det jeg ville forventet er:
Nyeste - Kategorier - Mest populære - Tilfeldige - Fortell!
eller noe i den dur.
- Når du først er i gang med kloningsprosessen, hvorfor ikke lage et rating-system (tommel opp, tommel ned-ish) hvor folk kan stemme frem sine favoritter
- Under hva er dette?, så starter du med en tekst om facebook. Ulogisk :-(
- Jeg synes du burde få et nytt domene og utvikle en enklere logo. Litt mer stensil-preg?
- Det kule med web 2.0 er at det er veldig interaktivt. Uten å engang ha prøvd, virket det som en veldig klønete prosess å fortelle noe på den siden.

Altså, kjempekonsept, men litt dårlig gjennomført. Ikke ta kommentarene mine som nedsettende eller noe, men jeg tror du bør gjøre endel mer arbeid på denne siden før den blir lansert for offentligheten :)

Topp