Bestilling av utstyr og leveringsadresse

Kyle

Medlem
Heisan,

Jeg lurer litt på dette med leveringsadresse og regnskapsføring.

Jeg skal nå bestille endel utstyr fra utlandet før nyttår, men jeg vil sannsynligvis være bortreist i den perioden det leveres. Jeg tenkte da å bestille utstyret i mitt firma navn men med leveringsadresse til en kamerat, for å unngå at posten sender det i retur hvis jeg ikke får hentet det i tide.

Nå er det jo påkrevet at alle norske fakturaer skal inneholde leveringsadresse, for å hindre skattefusk, og det fikk meg til å tenke på om å bestille varer til en annen adresse en sin forretningsadresse kan skape problemer for meg senere?

Noen som har noen råd og synspunkter på det?

TorsteinO

Art Director & grunder
Så lenge det ikke faktisk ER noe snusk, så er det ikke noe å bekymre seg om (skulle du få spørsmål har du jo en god forklaring, og du kan vise at det er du som har utstyret det dreide seg om). Jeg lager f.ex. endel brosjyrer og liknende, og da får jeg vanligvis trykkeriet til å sende disse direkte til min kunde, mens fakturaen går til meg - null problem. Det som er viktig er bare at FAKTURAEN må ha din forretningsadresse, leveringsadressen for varene kan godt være en helt annen.

Kyle

Medlem
Takk så mye for svar! Da skal jeg sende avgårde noen bestillinger idag på black friday salget i USA :)

Topp