Heisan,
Jeg lurer litt på dette med leveringsadresse og regnskapsføring.
Jeg skal nå bestille endel utstyr fra utlandet før nyttår, men jeg vil sannsynligvis være bortreist i den perioden det leveres. Jeg tenkte da å bestille utstyret i mitt firma navn men med leveringsadresse til en kamerat, for å unngå at posten sender det i retur hvis jeg ikke får hentet det i tide.
Nå er det jo påkrevet at alle norske fakturaer skal inneholde leveringsadresse, for å hindre skattefusk, og det fikk meg til å tenke på om å bestille varer til en annen adresse en sin forretningsadresse kan skape problemer for meg senere?
Noen som har noen råd og synspunkter på det?
Jeg lurer litt på dette med leveringsadresse og regnskapsføring.
Jeg skal nå bestille endel utstyr fra utlandet før nyttår, men jeg vil sannsynligvis være bortreist i den perioden det leveres. Jeg tenkte da å bestille utstyret i mitt firma navn men med leveringsadresse til en kamerat, for å unngå at posten sender det i retur hvis jeg ikke får hentet det i tide.
Nå er det jo påkrevet at alle norske fakturaer skal inneholde leveringsadresse, for å hindre skattefusk, og det fikk meg til å tenke på om å bestille varer til en annen adresse en sin forretningsadresse kan skape problemer for meg senere?
Noen som har noen råd og synspunkter på det?