Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Belastning server

kongen

kongemedlem
Hvis 1 million besøker én underside, vil det være en større belastning på serveren enn hvis 1 million besøker 5 forskellige undersider fordelt på 200000 på hver underside?
 

adeneo

Medlem
Så fremt alle sidene er like store (i antall bytes levert fra serveren din), så spiller det nok liten rolle om alle besøker samme side, eller forskjellige sider.
 

spikre

peterhamre.no
Forutsatt at denne éne undersiden ikke inneholder script eller har innehold som avviker fra alternativene, vil det være uten betydning. MEN om du vet at dette skjer kan du eksempelvis cache både innhold og database. Å cache så lite som 30 sekunder kan for mange skape raskere og mer effektive løsninger.
 

kongen

kongemedlem
Så man kan ikke sammenligne det med 1 million biler på en ett felts bilvei kontra 1 million biler på en 5 felts bilvei? Man måtta kanskje ha 5 lesehoder på harddisken da?

Hvor mange ganger kan det leses fra en harddisk på i sekundet? Ved et DDos angrep, stopper ting pga hardisken er for opptatt i å lese, er det prosessoren som får for mye å gjøre, er det internettlinjene som blir for full? Hvor er det som regel ting stopper først?
 

peterpan

Medlem
Nei, det er fortsatt like mange requester som din webserver må behandle på en gang.

Hvor mange ganger det kan leses fra en hdd i sekundet er veldig variabelt, nå kommer heldigvis flere og flere med SSD og det øker antall IOPS. Jeg er litt usikker på hva det er ved et DDos-angrep som får en server til å knele, men det er nok litt av en kombinasjon. Så vidt jeg vet er det ekstreme mengder trafikk, og da går det utover din internettlinje.
Correct me if im wrong med det jeg har sagt angående DDos.
 

thomasstr

Medlem
Det spørs jo også om det er 1 million samtidige tilkoblinger. Teoretisk; på en vanlig server ville den nok ikke klart å takle belastningen. En annen ting er jo om det hadde vært båndbredde nok (7,813 Gigabit). Som @spikre sier, caching i 30 sekunder av innhold ville hjulpet en god del.

HAProxy er kanskje veien å gå.
 
Topp