Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bare vise annonse når det er plass

Jens1986

Medlem
Hei,

Har et banner jeg vil ha i headeren på et WP-theme. Har svært lite peiling på CSS, men har da altså googlet meg frem til å sette inn en div i header.php og bruke følgende css:

Kode:
.site-header { position: relative; padding-top: 100px; }
.header-ads { position: absolute; left: auto; top: 30px; width: 100%; text-align: center; }
@media screen and (min-width: 600px) {
	.site-header { position: relative; padding-top: 1.71429rem; }
	.header-ads { position: absolute; left: auto; right: 0; top: 30px; text-align: right; max-width: 70%; }
}

Banneret er bare 480x60, og det ser bra ut helt til jeg bruker mobil eller et smalt vindu på PC. Hvordan kan jeg endre dette til at banneret forsvinner helt når ting blir for smalt?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ca noe sånt:

@media screen and (max-width: 468px) {
.header-ads { display:none; }
}

litt avhengig av hva som er rundt .header-ads vil du jo trenge litt ekstra plass der jeg har satt 468px, men det er enkelt å prøve deg fram til, bare å skrive inn et annet tall, så vil du se at annonseboksen forsvinner når du kommer under den bredden.

Evt - kan du også skalere ned annonsen så den blir tilpasset bredden på boksen den er i hvis skjermen/vinduet er under en viss bredde
 

Jens1986

Medlem
ca noe sånt:

@media screen and (max-width: 468px) {
.header-ads { display:none; }
}

litt avhengig av hva som er rundt .header-ads vil du jo trenge litt ekstra plass der jeg har satt 468px, men det er enkelt å prøve deg fram til, bare å skrive inn et annet tall, så vil du se at annonseboksen forsvinner når du kommer under den bredden.

Evt - kan du også skalere ned annonsen så den blir tilpasset bredden på boksen den er i hvis skjermen/vinduet er under en viss bredde

Får ikke dette til å fungere. Dette er koden jeg har lagt til i style.css (wordpress):
Kode:
.header-ads { position: absolute; left: auto; top: 30px; width: 100%; text-align: center; }
@media screen and (min-width: 600px) {
	.site-header { position: relative; padding-top: 1.71429rem; }
	.header-ads { position: absolute; left: auto; right: 0; top: 30px; text-align: right; max-width: 70%; }
@media screen and (max-width: 468px) {
	.header-ads { display:none; }

}
 

kongen

kongemedlem
Gjemmer du Adsense-annonsen med display:none så står du plutselig uten Adsense-konto. Det du bør gjøre er å sjekke hvilken enhet som besøkende har og så generere kode utfra dette.
 
Topp