Barcelona

PIP

Medlem
Hei!

Er det noen her som har noen anbefalinger om bra og rimelige hoteller i Barcelona og evt. om det er noe man bare MÅ få med seg når man først er der?

PIP

Medlem
Skal nedover i slutten av februar er planen, så jeg får nok ikke med meg det... :)

Dag Frogner

Supermedlem
Vi bodde på Gran Barcino når vi var der i August. Det ligger midt i gamlebyen Gotico og er et helt ok hotell. Frokostbuffeèn var så som så, men ellers var det helt greit. Vi var jo kun der når vi sov og var på farta hele tiden ellers så da stiller jeg ikke veldig store krav til hotellet. Fordelen var som sagt at det lå veldig sentralt i gamlebyen, med masse koselige smågater i alle retninger og ca 15 min å gå til Las Ramblas (hovedgaten i Barca) og ca 20-30 min til stranda.

Betjeningen på hotellet snakket bra engelsk (i motsetning til 99% av de andre du kommer til å treffe) og var veldig behjelpelig med de spørsmålene vi hadde.

Jeg ble litt skuffet over serverdighetene i byen, men du MÅ få med deg La Sagrada Família som er en stooor katedral som de har jobbet på i et par hundre år (eller noe i den duren) og den er absolutt verdt et besøk.

liker barcelona veldig godt. har bodd på to hoteller i sentrum og anbefaler å komme deg så nærme som mulig La Ramblas. det ene hotellet (Hotel Barbara) vi bodde på var rett ved red light district, men følte meg ikke ut utrygg for det, det var en del familier med barn på hoteller også så det var ikke noe problem. kommer ann på om du ser etter noe billig eller ikke. det andre hotellet vi bodde på lå langs "stranden", det går en motorvei imellom hotellene og stranden.

det er mye å se og gjøre i barcelona så det er bare å glede seg :)

PIP

Medlem
Takk for tips! :) Har ingen planer om å oppholde meg på hotellet. Hotellet skal brukes som base (overnatting) så det er greit med rene rom og et bra bad. Ingen større krav enn det. ;) Internett er heller ikke et krav :D

Abroke... noen steder du vil anbefale å besøke? Liker arkitektur, kunst, gode matopplevelser o.l.

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Du kan sjekke couchsurfing.org kanskje?

Er du i Barcelona vil jeg anbefale deg å holde deg langt borte fra standområdet når det gjelder mat ;)

Og du bør besøke Hotel l'Orangerie og spise lunsj der:
Ctra. de Vallvidrera al Tibidabo, 83-93, 08035 Barcalona
:: Gran Hotel La Florida ::

Dette bør avtales på forhånd, så epost: lorangerie@hotellaflorida.com
Bare skriv det var en fornøyd gjest som spiste lunsj der en gang i desember 2007 som anbefalte dette. Haha.

Topp