Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Bannerplassering?

TorsteinO

Art Director & grunder
Regner med at du mener å legge inn f.ex. et 468x60-banner litt nede f.ex. under slide-saken på forsiden, og under hovedbildet i artiklene? Hmmmm... Tenkte egentlig jeg skulle prøve å unngå flere bannere, og heller gjøre de 3 jeg har mer attraktive, men kanskje jeg skulle prøve det... Det jeg har lagt merke til er at 140x350'et har ganske mye dårligere ctr enn de to andre.
 

picxx

Well-Known Member
Har ikke noe tips angaaende bannerplasseringen, men kan godt tipse deg om at inline annonsering (helst tekst) stort sett gir mye bedre ctr enn sitewide bannere :)
 

peterandrej

pensjonert moderator
pixx treffer blinken her. Linker inne i artikler får sykt høy CTR. I know. Jeg bruker dem selv. Tjener bra fra eks Tradedoubler på slikt.

Forøvrig: det er såpass jævlig og rotete på juiced.no som det er, så hvis du putter inn ennå flere blinkende og lysende greier enn det du allerede har blir det hele seende ut som et jævla juletre. Jula varer vel helt til påske, men det får da være grenser.

Mitt tips: rydd opp først. Og lag designet ETTER bannerne, og ikke omvendt. Dvs at du må først sjekke hvilke bannere du skal bruke, og så lage designet deretter. Tenk fargebruk og layout. Få en viss sammenheng på det hele.
 
Topp