Bakterier og mennesker

kongen

kongemedlem
Tror dere at bakteriene i tarmen vet at de lever i et større vesen, altså mennesket? Hva om vi mennesker lever i et større vesen? Hva om jordkloden egentlig er en stor dangelbær? Eller tror dere at mennesket er det mest intelligente vesenet i universet?

Nutz

Med lem
Tror ikke bakteriene i tarmen bryr seg nevneverdig om de spørsmålene Kongen. :)
Går sikkert bare rundt å irriterer seg over skattenivået og syke utslippsregler ang. metangass.

TorsteinO

Art Director & grunder
Eller c) None of the above.

Jeg kan vel tenke meg et par mellomting mellom "vi mennesker lever i et større vesen", og "mennesket er det mest intelligente vesenet i universet". F.ex. at vi ikke lever i noe større vesen, og at det helt sikkert er annet intelligent liv der ute, men sannsynligvis så hinsides all forstand langt unna at vi aldri kommer til å få kontakt med hverandre, eller engang bli obs på at noen andre eksisterer.

Mer intelligente enn oss? Tja, når man ser på spørsmålene enkelte stiller her innimellom må jeg jo si at... skal det egentlig så mye til...? Men sannsynligheten taler jo for at noen vil være både mer og mindre intelligente og utviklede enn oss.

picxx

WF 09
Tja, hvem vet...for alt det vi normale slarrafendrivere vet trenger det ikke være stort utenfor vår egen lille sfære. Resten er konspirasjon satt igang av USA... :D

looper

Medlem
Jeg tenkte på dette da jeg lå med tarmslyng og var rusa på morfin ;)
Tenk om vi bare er celler og at kriger er kreft. Kriminelle er infeksjoner, finanskrisa er nyresvikt, E18 er blodåra, webforumet er en del av hjernen, kunne holdt på i evigheter

Knut

Medlem
tja.. eller ett sånt sort hull....Minner meg forresten om ei dame i Flåm for noen år siden...

picxx

WF 09
tror fremdeles usa staar bak jeg.....

Topp