BackUp

looper

Medlem
Jeg gikk på tidenes smell ved å ikke ha backup. Nå er alt oppe og går etter litt flaks.
Noen som har noen gode vertøy å anbefale?

Jeg betaler gjerne for en slik tjeneste men har ikke en formue å bruke på det.

Det er snakk om en kompleks Wordpresside. ¨

Takker for alle råd.

Dag Frogner

Supermedlem
Bruker BackupBuddy som du finner her: BackupBuddy - the premiere WordPress backup plugin to backup, restore and move WordPress | iThemes

Sett den opp med automatisk backup hver uke f.eks som enten sendes til epost, Dropbox eller andre steder og ikke tenk mer på det. :)

Det beste er at om siden din f.eks blir hacket, sletter du alt av filer og database. Deretter laster du opp nyeste backup og en liten php-fil som du kjører, og i løpet av noen få minutter er du oppe og går igjen.

Har selv flyttet flere nettsider fra mitt testdomene til andre domener flere ganger og det fungerer like bra hver gang.

Dag Frogner

Supermedlem
For hvert nettsted legger du inn innstikket, logger inn med brukernavn/passord og tilegner nettsiden en lisens.

Om du f.eks har 10 nettsider, og så selger en nettside, fjerner du lisensen fra denne nettsiden og kan da tilegne denne til en ny side.

leisegang

Medlem
Jeg bruker wp remote. Det er gratis tjeneste som tillater meg å ta backup ac sql og filer. Gratis. Den eneste lille haken er at man må selv klikke backup i webpanelet.

Andre fordeler er at man kan legge inn feks 10 installasjoner og oppgradere plugins osv gjennom deres kontrollpanel. Så det blir mindre stress å vedlikeholde flere sider

SYSE

Medlem
Jeg gikk på tidenes smell ved å ikke ha backup. Nå er alt oppe og går etter litt flaks.
Noen som har noen gode vertøy å anbefale?

Jeg betaler gjerne for en slik tjeneste men har ikke en formue å bruke på det.

Det er snakk om en kompleks Wordpresside. ¨

Takker for alle råd.

Om du skulle gå for et backupverktøy som er "laget for Wordpress", så sørg også for å ta en sqldump og en jevnlig filbackup i tillegg. Da er du helt sikker (og det enkle er ofte det beste) :) Det kan helt klart ta litt plass, men da er du helgardert mot backupverktøy som baserer seg på f.eks. inkrementell eller differentiell backup som default (og/eller ikke tar full backup ofte nok).

PS: Hvis du lager en cronjob som dumper databasen i hjemmekatalogen til WP-sitet ditt, kan du plukke den opp i filbackupen, så får du med begge deler i samme backupjobb.

zapotek

Medlem
Ugg, syse...det der er gresk for meg! Kan du forklare i "bilder"?

Det enkle er ofte det beste (og tryggeste).

1. Last ned alle filene på nettstedet via FTP.
2. Last ned hele databasen via phpMyAdmin.
3. Ta deg en velfortjent pils, filene dine er trygge.

Topp