Avgift på sjekker fra Clickbank

Håper jeg poster dette riktig sted.. Jeg lurer i grunnen bare på om noen vet hvordan avgifta på sjekker ser ut. Jeg har fått min første CB-sjekk, såeh.. :rolleyes:

Santo

Active Member
Unngå for all del Sparebank 1, de bruker denne formelen:

500 kr i grunnavgift + 0,5% av beløpet + omkostninger i utlandet

Med andre ord; DYRT! :mad:

i-net

WF 09
Håper clickbank tilbyr en annen form for betaling til Norge snart også :<

Men inntil videre er et tips å skru opp utbetalingsgrensen en del, så slipper man å styre med dette sjekk greiene så ofte.

Santo

Active Member
Nei, det stemmer ikke. De har 90,00 kr + 0,6% av beløpet. Jeg har selv brukt dem.
Dnbnor tar 150 kr flatt ved sjekk over kr 2000 kr, 75 kr ved sjekk under 2000 kr.

Hvordan kan du si at det ikke stemmer? Jeg opplevde og betalte jo denne prisen lenge (før jeg var smart nok til å skifte bank), samt at jeg hentet prisen jeg skrev direkte ut fra prislisten deres når jeg skrev dette innlegget.

Nå er det mulig at forskjellige Sparebank 1 banker bruker forskjellige priser...

Santo

Active Member
Jeg brukte dem i fjor høst og da var prisen den jeg nevnte. Jeg hentet også prisen fra prislisten deres akkurat nå.
Sparebank1 har nok forskjellige priser da ettersom hvilken filial du bruker. Jeg hentet pris fra min filial.

Prislisten til min lokale Sparebank 1 (samt et par andre jeg sjekket) viser dette:

Valutasjekker Pris
Salg til kunde 200 kr
Kjøp fra kunde 100 kr + 1% av beløpet maks 750 kr
Sjekk i 3. lands valuta 50 kr + ord. gebyrer
Sjekk tatt til inkasso 500 kr + 0,5% av beløpet maks 500 kr + omkostninger i utlandet
Sjekk fra utlandet i NOK trukket på norsk bank gratis
Retursjekker 150 kr

Det er dermed altså det feltet som kalles "Sjekk tatt til innkasso" som er blitt brukt hver gang jeg får fått sjekker fra utenlandske aktører, slik som CCBill.com.

Tonny Kluften

Administrator
Ja da kan jeg ikke skjønne annet enn at du er trukket feil gebyr og har krav på tilbakebetaling.
De skulle ha brukt "Kjøp fra kunde 100 kr + 1% av beløpet maks 750 kr"

Dette er en god påminnelse til OP om å sjekke at banken gjør ting riktig. Noen ganger er de helt på jordet. Min Sparebank1 mistenkte meg faktisk for å prøve å svindle dem. De trodde at Clickbank skulle være en amerikansk bank, de fant ikke noen bank ved det navnet og ble mistenksomme.

Topp