Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Auto-reload av nettaviser

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Noen nettaviser driver med dette. Når jeg er sånn halvveis gjennom kommentar-feltet finner de på å laste siden på nytt. Er det for å score hits? Fanger G opp dette egentlig (ja, kjappere å spørre enn å teste) :p
 

Tony J

Alle skal få
Kunne du nevnt en avis? Er det alltid når du er halveis igjennom? Hvis ikke kan det være at de gjør dette hvis det publiseres en ny artikkel?
 

Steve Cash

Medlem
Jeg har inntrykk av at dagbladet.no gjør det hvis jeg lar siden stå i ro en stund. Jeg har sett når jeg har forsiden åpen, så jeg trodde det var p.g.a. nye artikler. I kommentarfeltet har jeg sett at det kommer et banner der det står at det er nye artikler, men jeg husker ikke helt om det siste er Dagbladet eller VG.

Edit: I dagbladet.no sto det 4 kommentarer da jeg begynte å skrive dette innlegget, plutselig står det 5 der. Den reloader nok kommentarene på et vis også. Aha, det kommer et blått banner med teksten Vis 1 ny kommentar. Pong har nok rett i sin observasjon.
 
Sist redigert:

adeneo

Medlem
De fleste nettaviser gjør dette for å oppdatere siden automatisk med nye artikler, og måten det gjøres på er rett og slett med den gamle meta refresh taggen.

Ser man på dagbladet, har de denne i kildekoden:

PHP:
<meta http-equiv="refresh" content="600">

som laster forsiden på nytt automatisk hvert tiende minutt, noe som er j()=?¤/%ig irriterende når man er i gang med å lese noe på forsiden deres.
 

Webanalytiker

New Member
Noen nettaviser driver med dette. Når jeg er sånn halvveis gjennom kommentar-feltet finner de på å laste siden på nytt. Er det for å score hits? Fanger G opp dette egentlig (ja, kjappere å spørre enn å teste) :p

Tipper det er for å laste nytt innhold. I webanalyseverktøy som Webtrends og Google Analytics vil dette påvirke måltallene/beregningene treff og sidevisninger, men ikke besøk og (unike) besøkende.
 
Topp