Antyde pris for online-forex.org

OldHP

Medlem
damn, hadde håpet på.. litt mer. :p Får 3600,- unike søk pr mnd av google.. er domenet virkelig sååå ille?

Bjørn

Domenespekulant
INGEN kan si at domenet ditt er verdt akkurat 100 kroner eller 10.000 kroner, holkapolka.

Spør gjerne om hva andre synes om domenet, men ikke bry deg om løse summer som blir foreslått. Et domenenavn er verdt nøyaktig det en kjøper synes det er verdt der og da. For en interessert kan samme domenenavn være verdt 10.000,-, mens det for en annen ikke er mer verdt enn at han vil gi 100,- for det.

Jeg har selv solgt et domenenavn for et bra 5-sifret beløp, som jeg for noen uker før kjøpte for under 100 kroner. Dette var et helt ok domenenavn, men som for de fleste nok bare ville hatt en verdi på noen hundrelapper. Da denne personen tok kontakt første gang, forsto jeg at hun var VELDIG interessert i det, og bydde like godt to ganger på en time. Da lønner det seg å "være litt tøff" og starte salgssummen (endel) høyere enn du selv tror, for å ha litt å gå ned på. Etter litt research først, fant jeg ut at denne personen hadde i tilegg .dk og .se navnet, og promoterte ivrig disse, og var således litt "desperat" etter å skaffe seg dette. Summen vi ble enige om ble derfor veldig bra for min del. Hadde jeg spurt noen her inne på forhånd, ville nok 9 av 10 sagt det hadde en verdi på 100-500 kroner, ikke 5-sifret beløp.

Når det er sagt; bindestrek er SVÆRT sjelden populært i domenenavn, såfremt det ikke er naturlig å bruke det. .org-domener kan gå for ok summer, men da skal det være bra ord. Com-domener ruler big time. Andre må ha ganske ok ord, for å dra inn litt inntekter.
Lykke til!

OldHP

Medlem
Takk for utfyllende svar Bjørn. På Sedo så er dette domenet rangert høyest i verdi, 3/4 av alle andre jeg har.. Vet derimot ikke hvor detaljert den statistikken er fra sedo.

Bjørn

Domenespekulant
Personlig har jeg liten tro på verdiuttalelser fra såkalte "eksperter". Ranking, lenker etc. er vel og bra, men når alt kommer til alt, er det kun hvor langt en kjøper er villig til å strekke seg i pris som teller. Du bør dog ha en formening om hva du selv anser som en bra pris på domenet ditt, når evt. bud kommer inn.

Topp