Annonsere på facebook

kongen

kongemedlem
Hvordan kan man annonsere på facebook uten å opprette en ekstra personlig profil? Ønsker ikke å bruke min nåværende personlige profil i tilknytning til annonseringen.

Marita

ordleker
Jeg startet en page i dag, se eksempel her. Du lager altså en page, som folk blir fan av. Om du har over 25 fans, kan du lage egen side på facebook, hvor urlen da blir facebook.com/NavnetDuValgte. Via siden kan du gi oppdateringer osv, akkurat som fra profilen din - forskjellen er at ditt navn ikke kommer opp, men navnet på sida.

Du kan også knytte statusoppdateringene opp mot twitter.

Håper det var til hjelp? :)

kongen

kongemedlem
Takk for svar :)

Men hvordan kan jeg være sikker på at navnet mitt ikke kommer opp under "Drevet av..."

Ettersom man må legge inn navnet sitt og ikke firmanavn når man legger inn kredittkortinformasjon, så blir vel navnet i profilen på den nye profilen mitt personlige navn? Og det ønsker jeg ikke. Jeg vil ha en profil som knyttes opp til firma og ikke meg som person. En firmaprofil på en måte.

Marita

ordleker
Hvis du tenker på den infoboksen på venstresida der hvor det står "smartetips.no - drevet av Marita Hansen", så er det noe jeg jeg har laget selv, du kan la den stå blank eller fylle inn hva som helst.

Kredittkortinformasjon? Har ikke betalt noe for det her jeg og la da aldri inn noe kredittkortinfo. :) Den eneste måten man kan se (såvidt jeg forstår) at siden er laget av meg, er at jeg står som admin der..

picxx

WF 09
Utifra svarene som er kommet er jeg litt usikker på hva du egentlig spør om, men regner med det er annonsering på FB, og ikke opprettelse av en fanside eller noe slikt?

Det spiller ingen rolle om du bruker din personlige konto når du annonserer.
Ingen vil likevel se hvem som har lagt ut annonsen.

kongen

kongemedlem
Utifra svarene som er kommet er jeg litt usikker på hva du egentlig spør om, men regner med det er annonsering på FB, og ikke opprettelse av en fanside eller noe slikt?

Det spiller ingen rolle om du bruker din personlige konto når du annonserer.
Ingen vil likevel se hvem som har lagt ut annonsen.

Ja, tenkte å prøve litt annonsering (ikke noe fanside). Men vil nettstedet jeg annonserer for komme på min personlige profil på noen måte? Jeg vil ikke på noen måte bli assosiert med, eller vise noe tilknytning med det jeg skal annonsere for.

i-net

WF 09
Syns spørsmålet ditt er litt uklart, så kan være svaret mitt er feil..

Men hvis du tenker på at du under annonser du lager kommer en melding som "Kongen liker dette". Så skal du vite at du ikke vil bli assosiert med annonsen på noen måte. Det er slik at hvis andre liker annonsen din så kommer deres navn der og ikke ditt.

Marita

ordleker
Brukte du smartetips.no som fornavn? Eller er det andre måter du fikk fram smartetips.no i stedet for navnet ditt?

Vet ikke helt om jeg forstår spm. ditt.. Jeg laget først en side med navn "smartetips", men fant ut at "smartetips.no" var bedre. Da kunne jeg ikke endre navn på eksisterende side, men måtte starte en ny. Jeg ble admin på siden, og det er eneste måten å se at jeg startet den..

Hvis det var svar på spm. ditt?

Travellingman

Nettgrunder
Hvis du tenker på den infoboksen på venstresida der hvor det står "smartetips.no - drevet av Marita Hansen", så er det noe jeg jeg har laget selv, du kan la den stå blank eller fylle inn hva som helst.

Kredittkortinformasjon? Har ikke betalt noe for det her jeg og la da aldri inn noe kredittkortinfo. :) Den eneste måten man kan se (såvidt jeg forstår) at siden er laget av meg, er at jeg står som admin der..

Kan ikke finne noe info om admin på facebooksiden, så da antar jeg att man kan opprette en slik side relativt anonymt.

Topp