Annonsere på Dagbladet.no for kr 5 900,-/per dag

appelsin

Medlem
Fikk en brosjyre i posten i dag fra Dagbladet.no.

"Annonser i 24 timer på forsiden av Dagbladet.no for kr 5900,- eks. MVA".

Det er en selvbetjeningsannonse på Easy-ad.no/DB. Videre står det at man får vite antall klikk og visninger. Opptil 750.000 treff daglig står det.

Noen som har erfaring med Dagbladet.no?

-Hva er omtrentlig CPC?
-Konverterer klikkene?

Er jo ikke så målrettet annonsering akkurat.

namaste

Medlem
Husker det var en tråd på Skitx om dette med en som testet dette hos VG tror jeg det var (er det ikke de som har samme konsept, men kaller det "timeannonse"?) for en tid tilbake. Der var konklusjonen i vertfall at dette ikke var særlig gunstig. Klikkene endte opp med å koste en del tiere, og den eneste som gikk i null var en med sider i erotikk-sjangeren.

Jeg har prøvd timeannonser for noen år siden, og det var penger rett i do.

namaste

Medlem
Jeg testet ut timeannonse hos VG en gang tilbake i tiden. Det var en svæært dårlig deal for min del ihvertfall, og det endte vel opp med noe sånt som 30 kr per klikk.

Hvordan var kvaliteten på klikkene da? Jeg kan ikke ha 30 kroner per klikk med 1 prosent konverteringsrate, men skal ikke så mange prosentene opp før jeg kunne tatt meg råd til å prøve i vertfall.

Nå er det vanskelig å måle for meg ettersom jeg ikke selger noe på siden min, så det eneste jeg da kan måle er tiden brukt inne på side om aksjeblogging etter de klikket seg inn. Jeg husker ikke dette tallet annet enn at det var veldig veldig lavt. Det var altså ikke lange tiden den gjennomsnittlige klikkeren var innom side om aksjeblogging. Ser for meg at majoriteten av de som klikket var nett-surfere på ville veier som har lest alle de andre artiklene på vg.no og som trengte litt mer hodeløs surfing.

appelsin

Medlem
Takk for alle svar.

Konklusjonen er:

-Dyre klikk og lav konvertering. Altså kun en markedsføringskanal for store amatørfirma som ikke har peiling på annonsering, og som har et stort og fint markedsføringsbudsjett som de har lyst til å bruke opp (som Staten).

Topp