Annonser inne i artikler

Erlend

Medlem
Hvordan får man annonser inne i artiklene når man bruker Wordpress? Trenger en lettvint løsning, som lar meg bestemme hvilke bloggposter hvor det skal vises annonser. Jeg bruker Scandinavian Ad Network, som er svært likt Google Adsense.

muffins

Medlem
Skal du sette opp en mer manuell løsning med mer fleksibilitet, så kan du se litt på denne koden. Denne bryter opp the_content og gjør at du kan plassere annonsekoden etter (x) paragrafer. Om koden skal gjelde kun for enkelte poster eller kategorier kan dette enkelt settes opp med en if-sjekk f.eks (is_single($post)) eller (in_category($category)).

PHP:
<?php
$paragraphAfter = 2; // Etter antall paragrafer
$content = apply_filters('the_content', get_the_content());
$content = explode("</p>", $content);
for ($i = 0; $i <count($content); $i++ ) {
if ($i == $paragraphAfter) {
?>

<!-- Annonsekode -->

<?php }
echo $content[$i] . "</p>";
} ?>

picxx

WF 09
Skal du sette opp en mer manuell løsning med mer fleksibilitet, så kan du se litt på denne koden. Denne bryter opp the_content og gjør at du kan plassere annonsekoden etter (x) paragrafer. Om koden skal gjelde kun for enkelte poster eller kategorier kan dette enkelt settes opp med en if-sjekk f.eks (is_single($post)) eller (in_category($category)).

Bruker denne koden selv på en del sider, men det er ikke noen lettvindt løsning hvis du ønsker å slå på/av annonser i enkeltposter.

TorsteinO

Art Director & grunder
Bruker denne koden selv på en del sider, men det er ikke noen lettvindt løsning hvis du ønsker å slå på/av annonser i enkeltposter.

Det går egentlig fint an å legge til felt i vanlige poster (på samme måte som i custom post types), som man f.ex. kan bruke til å skru av/på annonser (eller tilogmed velge annonsetype/plassering) i enkeltposter. Er sånn jeg har ordna overskriftene i forskjellige farger på Miniøya | 9. – 10. juni 2012 – Barnefestival – Tøyenparken, Oslo

Sist redigert:
Topp