Annonser, hvor får man mest igjen for pengene?

ebrandt

Medlem
Noen som har noe erfaring med hvor man får mest igjen for pengene mht annonsering på internett? Har forsøkt en del timesannonser gjennom Adicate, men antall klikk varierer voldsomt fra sted til sted (er vel stort sett kun på VG og QXL at responsen har vært noe særlig).

For min del er det snakk om annonsering på norske nettsider, målgruppe over 21 år.

Dre_C

Medlem
Adicate er nok de jeg har hatt dårligst erfaring med. Det jeg har best erfaring med er nok Google Adwords

Christian

Medlem
Dette føler jeg blir et "hvor langt er et tau?" spørsmål.

Hva skal du oppnå? Hvem skal du treffe?

ebrandt

Medlem
Dette føler jeg blir et "hvor langt er et tau?" spørsmål.

Hva skal du oppnå? Hvem skal du treffe?

Målet er selvfølgelig i første rekke "salg" av mitt produkt som er lån og finansiering. Dernest besøk for å gjøre sidene generelt kjent.

Målgruppen er som nevnt personer over 21 år, i Norge.

Christian

Medlem
Nettopp.
I første post nevner du klikk. Det er ikke klikk som gir deg smør på brødskiva, det er søknader (kanskje kun godkjente søknader også?) og det er det du må ta utgangspunkt i. Hvor godt besøkt siden din er har i og for seg ingenting å si.
Måler du kampanjene mer enn kun å registrere klikk?

Det der er strengt talt ikke noen målgruppe. Du burde gjøre mye mer research. Hvem er det som søker om slike lån? Og ikke minst, hvem er det som søker på internett? Hvilket kjønn, hvilken utdanning har de, bor de i storbyer eller bor de i distrikter? Hva med jobbsituasjon? Osv osv...Hvis du gjør research og finner ut slike ting er det MYE enklere for deg å finne ut hvor du skal legge markedskronene dine.

ebrandt

Medlem
Spørsmålet mitt var vel først og fremst på generell basis. Det finnes flere annonsenettverk, og det variere vel stort mht både kvalitet og pris. Og hvor godt annonsene plasseres på nettstedene. Så vi kan gjerne omformulere spørsmålet til "Hvor føler du at du får mest igjen for pengene når du annonserer".

Når det gjelder å kartlegge kunder så er dette selvfølgelig et viktig moment. Men for min del så er dette relativt variabelt. Jeg tilbyr lån av flere slag, hvor målgruppen er godt spredd i både alder, økonomi, bosted og utdannelse. Du har de som låner noen tusenlapper til noe dill, og de som låner til bil og hus. Så noe fasit finnes ikke (evt kan man si at det finnes flere fasiter).

En annen ting er at produktet mitt ikke nødvendigvis er noe man kjøper spontant, slik at det på sikt er vel så viktig å fremme merkevaren / nettstedet.

kongen

kongemedlem
"Hvor føler du at du får mest igjen for pengene når du annonserer"

Alt er avhengig av hvilket produkt du skal selge. To forskjellige produkter kan ha to forskjellige resultater på samme annonseplass. Eneste, ja den ENESTE måten å finne ut hvor du bør plassere dine annonser, er å annonser "overalt" og teste ut hvor du får best respons. Alt annet er bare synsing og gjetting.

Med andre ord; du må bruke annonsepenger til å finne ut hvor du bør fortsette å annonsere.

Topp