Annonseportal - hvordan velge annonseleverandør. TradeDoubler vs. Adertising?

Jeg er en nyetablert gründer, jobber til daglig som kommunepsykolog, og nærmer meg publisering av en nettportal for psykisk helse.
Kurs, grupper, veiledning, terapi, utredning, og sosial støtte. Oversikt over hjelp der du bor! ...
Kommer også snart under eget domene:
Hosted by iNTELLiT

Har en stor mengde bannerannonseplasser (vises ikke pr.idag på siden, men vil utgjøre 4 stk fordelt på ca 430 sider) og trenger en smart løsning i forhold til å fylle disse opp.
Har lurt på TradeDoubler vs. Advertising.no.
Kommer også til å tilby direktekjøp av annonseplass.

Tar imot alle tips med stor takk!

TorsteinO

Art Director & grunder
Hei,
et par spørsmål først og fremst: Bruker du noen form for publiseringssystem? Wordpress, joomla eller noe liknende?

En litt annen ting - siden din er ekstremt rotete, med "tribal"-elementet i toppen som ikke passer sammen med resten av innholdet i det hele tatt, tekstlinjen under hjertet i logoen som bruker en stensil-font (brukes gjerne hvis man vil assosiere noe med millitæret), den store meldingen inne i teksten som bruker en "skrivemaskin"-font (men antar at den blir borte når du har byttet om til eget domene?) osv... veldig mange elementer der det føles som er dyttet inn så mange som mulig på forsiden uten noen skikkelig plan.

...tror du ville tjene veldig mye (altså både ved at siden blir bedre, og at det dermed blir lettere å få inn annonsører) på å rydde opp skikkelig.

Hei!

Du har heilt rett, og det var rotete av meg å gløyme å sei at eg kjem til å kjøpe inn portalen frå eit profesjonelt websidefirma (Devant), dvs. at sida vil bli tvers gjennom profesjonelt utforma. Dei vil benytte Joomla publiseringssystem. Så nettsida som ligg ute no er kun ein (stygg) kladd som skildrar dei viktigaste funksjonane på nettportalen som vil komme.

For ordens skuld kan eg også tilføye at arbeidet med portalen blir godt forankra, og at eg har vore i kontakt omkring portalen med ei lang rekke aktørar både i form av Psykologforeningen, Mental Helse Norge, Rådet for psykisk helse, Folkehelseinstituttet, Helsedirektoratet, m.m.

Så med denne avklarlinga, tar eg gjerne imot tips til korleis eg best mogleg kan fylle opp bannerannonsane. På forhånd tusen takk!

Ole Avranden

utvandret
Jeg vil tro at med denne målgruppe/tematikk er direkte annonsesalg det mest lønnsomme.

Ønsker du å kjøre affiliateannonser er ikke "Nettverk A" vs "Nettverk B" en relevant problemstilling. Du melder deg på hos alle, og plukker de annonsene som fungerer best.

Hei! Takk for det. Trur nok du har eit poeng. Ser at det er mange som er villige til å gje ein del for annonseplassar i denne marknaden, så skulle nok kunne vere lønnsomt med direktesalg.

Nokon som veit korleis ein beregner lønnsomhet i forhold til f.eks TradeDoubler, t.d. kor mange kroner pr. visning / evt pr. klikk?

picxx

WF 09
Hvorfor ikke bare signe seg hos alle, sammenligne programmer og velge de som betaler best?

TrollAds Affiliatenettverk er litt i startgropa enda, men det er planlagt å ta inn flere annonsører om ikke så lang tid (TrollAds konsentrerer seg om virtuelle produkter).

Topp