Annet enn kaffe

kongen

kongemedlem
Nå er jeg så drittlei av kaffe. Hva annet godt finnes av varme drikker foruten sjokoladedrikke?

Hvilken type te smaker godt uten å måtte putte en kilo sukker i koppen først?

Knut

Medlem
1 liter vann 2 appelsiner og en halv sitron kokes i noen minutter. Kjør saften gjennom ett kaffefilter så fruktkjøttet blir borte. Avkjøles og drikkes. Smaksettes med litt kanel, kardemomme o.l.. Orgasmisk

Msites Ltd

Livsnyter
Har du forsøkt Irish Coffee? Ingen dum drikk, ja det er kaffe i den......men, drikker du nok av den og med riktig tilsetning så er jeg sikker på at du ikke blir lei kaffe.

Av te er Lipton sin "Forest Fruit" ganske god, og kan fint drikkes uten masse sukker......

picxx

WF 09
Ingefær.
Kjøp en imgefærrot, kutt den i skiver, putt en 2-3 skriver i en kopp rykende varmt vann.

Nutz

Med lem
... tror trangen etter koffein igjen blir såpass stor etter noen dager med "placebo" at det er bare å krype til korset igjen.
Hva med å teste ut forskjellige typer kaffe?
Vil minne om at det finnes mange andre typer utover de du finner på Rema og Kiwi.
Har du ei "kaffesjappe" med noen svenske snupper bak disken i nærheten så få de til å male noe "godt" til deg. -Lite som kan matche nykvernet kaffe.

TorsteinO

Art Director & grunder
Ingefær som picxx nevner er nam, jeg liker også å slenge oppi en sitronskive :)

Ellers er det som nutz nevner en himmel av forskjell på brent sagflis fra rimi og noe ordentlige nymalte greier. Jeg har min egen kaffekvern, kosta vel 600 på elkjøp tror jeg, finner ikke akkurat samme nå, men disse to her tror jeg er relativt like: Delonghi kaffekvern KG 79 - Elkjøp eller Wilfa kaffekvern - Elkjøp bare pass på å ikke kjøpe de billigste variantene, altså de med de roterende knivene - tror denne er av den typen Krups kaffekvern - Elkjøp, de gir alt for dårlig kontroll på kverninga. Kaffebønner pleier jeg å kjøpe hos stockfleths, hvilken type varierer jeg på ettersom hva jeg har lyst på der og da :)

Sist redigert:
Topp