Kjapp og trygg hosting for Wordpress

AMP og affiliate-programmer

Forklarmeg

Member
Jeg har i det siste prøvd å bruke AMP (Accelerated Mobile Pages) på nettsiden min for å øke hastigheten på sidene som vises til lesere på mobile enheter. Det er jo vel og greit, men problemet er at en del affiliate-lenker går i stykker når jeg gjør dette. Mange av klikkene (og kanskje også salg) blir regnet som ugyldige fordi nettsiden serveres i en såkalt "AMP cache" og URL-adressen ser ut som noe slikt: https://www-example-com.cdn.ampproject.org/c/www.example.com/amp/doc.html

Dette er jo et annet domene (ampproject.org), så det virker ikke som om affiliate-programmene liker dette.

Så jeg lurer rett og slett på om noen har erfaringer med dette. Er det bare å kontakte hver enkelt affiliateprogram for å avklare det med de, eller skal jeg bare drite i å kjøre AMP på nettsiden min?
 
Bare delvis relevant, men jeg har hatt noen forsøk med å ta bort AMP fra noen nettsider. Uten unntak har det gitt meg kraftig dropp i trafikk fra Google. Det kan bli en trade-off for deg der.
 

Forklarmeg

Member
Ja, det er visst ikke helt ideelt å slå av AMP. Har fjernet rel="amphtml" fra alle artikler, satt */amp/ til noindex, og satt på 301 redirect til versjonen uten /amp/. Så håper i alle fall det skal gå fint uten for store problemer med SEO.

Kombinert med at det blir stress med affiliateprogram tror jeg dette blir siste siden jeg prøver AMP på med mindre det skjer store forandringer.
 
Topp