Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Aliexpress mva

aakb

New Member
Dersom én bestilling fra aliexpress overstiger 350 kroner inkl. frakt, MEN produktene i bestillingen er prosusert på ulike fabrikker i Kina, vil man da måtte betale mva? Har hvilken fraktleverandør man benytter noe å si på dette? Spurte tolletaten, men de kunne ikke gi noe entydig svar da de verken vet hvordan Aliexpress sender ut varer, ei heller om fraktleverandør er av betydning. Noen som har erfaring med dette?
 

aakb

New Member
Er klar over reglene for toll og mva. i Norge. Spørsmålet mitt er heller teknisk, og jeg er ute etter hvordan tolletaten MOTTAR pakker fra Aliexpress og om noen har erfaring med dette. Nettopp om pakkene sendes som ÈN forsendelse, eller om dette varierer ut i fra hvilken "fabrikk" produktet er produsert, i tillegg til hvilken fraktleverandør som benyttes.
 

aakb

New Member
Situasjonen er at jeg bestiller 2 forskjellige produkter fra to forskjellige fabrikker(aliexpress består jo av flere fabrikker/produsenter som selger på siden aliexpress). Disse kommuniserer ikke mtp at de er forskjellige produsenter. Akkurat som jeg legger inn to separate bestillinger og dermed holder meg under tollgrensen lurte jeg på om det fungerte på samme måte når jeg bestilte fra to forskjellige leverandører som benytter seg av to forskjellig fraktmetoder(eks. ePacket og Ali Express Standard Shipping). Tanken er at varene kommer med ulike fraktmetoder og derfor i to forsendelser, på den måten blir de tollbelagt separat. Håper dette var god nok forklaring..
 
Topp