Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Affiliate system for product feeds

Bjørnar

Gründer
Hei,

Jeg har noen nettsider som viser en del nettbutikker. Jeg er på jakt etter et simpelt system for å importere product feeds fra affiliatebyråer / annonsører, for å kunne vise som en form for "shop" - uten handlekurvfunksjon, men bare sende trafikken til selve annonsøren.

Jeg burde vite hva dette heter, men hodet jobber ikke like fort lenger.

Er det noen som har vært borti noe tilsvarende? Det finnes noen plugins til WP vet jeg (og jeg KAN sette dette opp som en WP standalone som en undermappe eller lignende, men vil helst ha noe "rent").
 

Bjørnar

Gründer
Ser jeg ikke forklarte meg hundre prosent optimalt her.

Jeg vet jo ikke helt selv hva jeg er på jakt etter, men det kan tenkes at jeg egentlig er på jakt etter et "produktsøk", basert på en haug med productfeeds som man definerer på forhånd.

nb: jeg er ikke på jakt etter nødvendigvis noe som er gratis. jeg betaler gjerne.
 
Sist redigert:

Bjørnar

Gründer
Nja, jeg skal prøve å presisere.

Det er todelt, det jeg ønsker:

Step 1: Få produktfeeds inn i database, med relevant informasjon som finnes i datafeeden (produktnavn, pris, shop, link osv osv osv.

Step 2: Få til en elegant metode for å søke i kategorier og tekster som finnes i databasen i step 1.

Step 3: Jevnlig sjekke feed for nytt innhold, fjerne gammel info, og legge til evt ny info.

Det er i all hovedsak en enkel "hent data, lagre data, søk i data"
 

Bjørnar

Gründer
Å løse dette i WP er ikke et problem, det finnes tonnevis med muligheter der. Men det er derfor jeg postet dette i PHP-forumet, ettersom jeg ikke bruker WP.
 

Mats1

Medlem
Jeg kommer ikke på noen ferdig løsning til deg her, men basert på hva du skriver må det gjerne tas hensyn til ulike dataformater, mapping av kategorier etc. Det kan fort bli kludrete med hyllevare når du skal oppnå en veldig spesifikk ting.

Ville kanskje gått for å utvikle dette selv, da det høres ut som om du har en egenutviklet løsning fra før av. Om du ikke vil dele offentlig, send gjerne en PM så kan jeg peke deg i litt riktig retning.
 
Topp