Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Adsenseannonser - bare annonser for lån

Jeg har en nettside med ulike økonomitips og litt adsensereklame, men omtrent alt av reklame handler om lån og forbrukslån! Jeg skriver da om alt mulig, så hvorfor er det bare adsensereklamer for lån på siden min? Irriterende, spesielt pga. at jeg ikke liker ordningen med forbrukslån - i og med at mange har blitt "gjeldsslaver" på grunn av lån med høy rente. Jeg vil heller bytte ut denne reklamen med andre typer reklame, for eksempel aksjereklamer (jeg har jo tross alt skrevet en del om aksjer, bl.a., på nettsiden min).
 
Sist redigert av en moderator:

Ståle

Medlem
Når du er inne på Adsense-kontoen din trykker du på AdSense Setup -> Competitive Ad Filter

Fyll så ut alle de nettsiden som du IKKE vil skal annonsere på ditt nettsted. :)

Ellers så skal det jo sies at "låne-reklamer" betaler som regel godt. ;)
 
Ok, så det er altså så enkelt å filtrere vekk disse annonsene:) Hehe, joda, de betaler nok litt mer:D Men jeg er litt sånn etisk eller moralsk av meg, og synes det blir litt feil med sånn reklame på siden min, når jeg vet om folk som har slitt med inkasso pga. den typen lån (inkassoinnkrevere kan virkelig være slemme!:mad: )

Men jeg synes fortsatt det var litt rart at det ble så sinnsykt mye annonser for lån, når jeg ikke én eneste gang har skrevet ordet "lån" på siden min:(

--------------------------------------------
Lån
 
Sist redigert av en moderator:

webmoney

Søkemotoroptimist
Heisann kibyyourenthusiasm,

Folk gjør mye rart for å nettopp *tiltrekke* seg den typen annonser.

Min erfaring er at annonser som har med privatøkonomi å gjøre, er de som gir mest igjen pr klikk. Jeg har sett Adwords-annonsører som er villige til å gi oppimot 100 kroner pr klikk for denne typen annonser. Og hvis ryktene har rett, får Adsense-partnere 78% av dette beløpet.

Så -- vær happy med annonsene. :)
 
Hehe, du har jo rett i det, da:) Blir på en måte dumt å klage over å tjene litt penger:p

100 kr per klikk høres helt vanvittig ut:eek: Men noen er jo villige til å gå langt for å lokke til seg potensielle kunder, så klart.
 

Christian

Medlem
100kr pr KLIKK eller pr. action?

Hvis han har personlige moralske skrupler mot slike annonser, eller mener de ikke står i stil til det siden representerer (lager man en side som advarer mot skyhøye forbrukslån burde man ikke ha annonser for skyhøye forbrukslån på siden), da skjønner jeg ikke hvorfor klikkpris skal være et argument for å holde på annonsene.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Hvis han har personlige moralske skrupler mot slike annonser, eller mener de ikke står i stil til det siden representerer (lager man en side som advarer mot skyhøye forbrukslån burde man ikke ha annonser for skyhøye forbrukslån på siden), da skjønner jeg ikke hvorfor klikkpris skal være et argument for å holde på annonsene.
Hehe. Jeg er helt enig.
 
Topp