Adicate

Knut

Medlem
Noen som har prøvd disse noe i det site og vet om det har blitt litt mere lønnsomt å ofre noen kroner på de?

E-bud

Medlem
De erfaringer jeg har gjort meg så langt med Adicate gjør at jeg ikke vil anbefale noen å benytte det. Vi har primært testet dette ut på forskjellige tider over de siste par ukene på VG.no og resultatet er vel mildt sagt begredelig.

Vi har hatt en god del annonser på andre nettsteder, bl. a. lokale nettaviser og andre nettaviser og har på denne måten samlet oss erfaringer om hvilke annonser som faktisk blir klikket på. Vi har prøvd de mest populære annonsene våre, men resultatet har ikke vært noe særlig å skryte av. Konverteringen er elendig. Denne uken har annonsen vår hatt godt over 600.000 visninger. Av dette, så er det 47 mennesker som har klikket på annonsen og 2 reelle konverteringer (konverteringer til registrert bruker hos oss)
Jeg skal ikke felle en "knusende" dom over dette så langt, men absolutt alle plasser vi har annonsert så langt, har vi fått mye mer igjen for pengene. Mulig at vi prøver igjen andre plasser enn VG for å se hvordan det går da, men så langt er dette de 2 dyreste brukerene jeg har fått.

picxx

WF 09
Denne uken har annonsen vår hatt godt over 600.000 visninger. Av dette, så er det 47 mennesker som har klikket på annonsen og 2 reelle konverteringer (konverteringer til registrert bruker hos oss)

Du burde seriøst ta en titt på blogpasses.com og se på mulighetene der.
Ikke er det snakk om seks siffrede beløp, MEN, du får jævla god annonsering.

Personlig har jeg godt over 50 klikk selv med en brukermasse på langt under 600.000 brukere i mnd.

bare et tips.

Sist redigert:

picxx

WF 09
Hvordan kjøper man annonser på blogpasses?

En tar direkte kontakt med eieren av nettsiden.
Stort sett er mail eller icq oppgitt på info siden.

(skal prøve å få til en 'integra løsning' over tid, men inntil videre blir det b2b :) )

Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har vel selv ingen erfaring med disse, men akkurat hvor stor respons du får på annonser gjennom dem er vel helt opp til deg selv. Har du bannere som er attraktiv for besøkende får du helt sikkert flere klikk. Har du i tillegg en tjeneste som faktisk er attraktiv vil du i tillegg få flere kunder.

Det er jo igrunn ganske logisk. Har du ikke ett produkt som er spennende for det norske folk, vil du heller ikke få spesielt mange kunder.

Jeg skal ikke kommentere innlegget ditt spesielt mye E-bud, men akkurat når jeg hører ordet nettauksjon, tenker jeg Qxl umiddelbart. Qxl har presset seg så godt inn i det norske markedet, at Qxl for mange mennesker er blitt ett annet ord for nettauksjon..

Sist redigert:

Msites Ltd

Livsnyter
De erfaringer jeg har gjort meg så langt med Adicate gjør at jeg ikke vil anbefale noen å benytte det. Vi har primært testet dette ut på forskjellige tider over de siste par ukene på VG.no og resultatet er vel mildt sagt begredelig.

Vi har hatt en god del annonser på andre nettsteder, bl. a. lokale nettaviser og andre nettaviser og har på denne måten samlet oss erfaringer om hvilke annonser som faktisk blir klikket på. Vi har prøvd de mest populære annonsene våre, men resultatet har ikke vært noe særlig å skryte av. Konverteringen er elendig. Denne uken har annonsen vår hatt godt over 600.000 visninger. Av dette, så er det 47 mennesker som har klikket på annonsen og 2 reelle konverteringer (konverteringer til registrert bruker hos oss)
Jeg skal ikke felle en "knusende" dom over dette så langt, men absolutt alle plasser vi har annonsert så langt, har vi fått mye mer igjen for pengene. Mulig at vi prøver igjen andre plasser enn VG for å se hvordan det går da, men så langt er dette de 2 dyreste brukerene jeg har fått.

Du har jo gjort den klassiske feilen som mange nye annonsører gjør! Du satset på det største mediet fordi du trodde det ville gi mest!
Du må satse på nisjenettsteder hvor du kjører meget målrettede annonser. Jeg er 100% sikker på at du da vil ha mange ganger større konvertering!

Jeg hadde en kunde som hadde brent av mange 10 tusener av kroner på VG med omtrent null effekt - så fikk han kjøre en testkampanje på det nettstedet jeg solgte for - og han fikk mange ganger flere konverteringer enn totalt på VG og vi brukte bare en brøkdel av annonsevisningene i forhold til VG-kampanjen.

Å fortelle folk at du driver en auksjonsside og at det er gratis å registerere er vel ikke særlig "sexy".....
Har du en sofa til salgs på auksjonen - bruk den på et nettsted om interiør eller et nettsted rettet mot kvinner.
Har du en rå fiskestang til salgs - kjør en kampanje på vi menn eller en jakt & fiske site

......jeg tror du begynner å ta poenget! Kontakt meg gjerne om du trenger råd og tips! 20 år med salg innen media så har man mange gode løsninger ;)

E-bud

Medlem
Du har jo gjort den klassiske feilen som mange nye annonsører gjør! Du satset på det største mediet fordi du trodde det ville gi mest!
Du må satse på nisjenettsteder hvor du kjører meget målrettede annonser. Jeg er 100% sikker på at du da vil ha mange ganger større konvertering!

Jeg hadde en kunde som hadde brent av mange 10 tusener av kroner på VG med omtrent null effekt - så fikk han kjøre en testkampanje på det nettstedet jeg solgte for - og han fikk mange ganger flere konverteringer enn totalt på VG og vi brukte bare en brøkdel av annonsevisningene i forhold til VG-kampanjen.

Å fortelle folk at du driver en auksjonsside og at det er gratis å registerere er vel ikke særlig "sexy".....
Har du en sofa til salgs på auksjonen - bruk den på et nettsted om interiør eller et nettsted rettet mot kvinner.
Har du en rå fiskestang til salgs - kjør en kampanje på vi menn eller en jakt & fiske site

......jeg tror du begynner å ta poenget! Kontakt meg gjerne om du trenger råd og tips! 20 år med salg innen media så har man mange gode løsninger ;)

Dersom jeg har gitt inntrykk at vi bare har annonsert på VG med Adicate, så beklager jeg. Vi annonserer mange plasser, både lokalt/nasjonalt og har annonser både på nett og papir. Vi prøver også, så langt det lar seg gjøre, å kjøre målrettede kampanjer på "temasider"/nisjenettsteder i forhold til auksjoner som ligger ut.
Vi ville teste ut Adicate for å se hvordan type trafikk det evt. kunne gi i forhold til trafikken vi får fra andre plasser i dag og det er også dette mine kommentarer ovenfor er basert på :)

Bjrl

Medlem
Denne uken har annonsen vår hatt godt over 600.000 visninger. Av dette, så er det 47 mennesker som har klikket på annonsen og 2 reelle konverteringer (konverteringer til registrert bruker hos oss)

Jeg tror faktisk at jeg er den ene av dem...

I tillegg til å bruke masse tid på å drive nettsider og å drive med politikk og speideraktiviteter, så driver jeg et "hobbybasert" importfirma. Med litt mer trafikk på e-bud.no vil jeg i allefall begynne å selge produktene mine hos dere, inntil videre har jeg kun registrert meg og tenkt at den lille tiden jeg har tilgjengelig til importvirksomheten i stedet burde brukes på noe annet enn å legge inn annonser på en auksjonstjeneste med svært begrensede brukere.

Men dere virker til å jobbe seriøst og vil antagelig få opp brukertallene med tiden.

Jeg syns tjenesten er såpass bra - og jeg syns at QXL absolutt bør få en utfordrer i tillegg til Gibud.no - så jeg kan gjerne gi deg svært billig/gratis annonsering på Bolig og eiendom i Norge - Leiligheter og hus, hybler og rom i bofellesskap - All type bolig og eiendom i alle områder og i nyhetsbrevene jeg sender ut til omlag 5.000 registrerte brukere et par ganger i uken.

Send meg en kort PM hvis du vil ha dette.

Mvh
Bjørn Jarle

E-bud

Medlem
OK, beklager om jeg misforstod!

Men, uansett så fikk jeg frem et godt råd for de som gikk rundt og trodde VG ville gi dem mye...... ;)

Jepp. Ingen tvil om det.

Jeg tror faktisk at jeg er den ene av dem...

I tillegg til å bruke masse tid på å drive nettsider og å drive med politikk og speideraktiviteter, så driver jeg et "hobbybasert" importfirma. Med litt mer trafikk på e-bud.no vil jeg i allefall begynne å selge produktene mine hos dere, inntil videre har jeg kun registrert meg og tenkt at den lille tiden jeg har tilgjengelig til importvirksomheten i stedet burde brukes på noe annet enn å legge inn annonser på en auksjonstjeneste med svært begrensede brukere.

Men dere virker til å jobbe seriøst og vil antagelig få opp brukertallene med tiden.

Jeg syns tjenesten er såpass bra - og jeg syns at QXL absolutt bør få en utfordrer i tillegg til Gibud.no - så jeg kan gjerne gi deg svært billig/gratis annonsering på Bolig og eiendom i Norge - Leiligheter og hus, hybler og rom i bofellesskap - All type bolig og eiendom i alle områder og i nyhetsbrevene jeg sender ut til omlag 5.000 registrerte brukere et par ganger i uken.

Send meg en kort PM hvis du vil ha dette.

Mvh
Bjørn Jarle

Takk for positive kommentarer, Bjørn Jarle. Se opp for en PM fra meg ;)

Vi jobber som bare f... får å få opp besøkstallene, det kan jeg love deg. Vi pr. i dag på 500-1000 unike brukere pr. dag (lurer fælt på hvorfor variasjonene kan være så store fra dag til dag;)) og det er vi relativt fornøyd med så langt. Det som er viktig for oss er jo at folk besøker oss og ikke minst at brukerene legger ut nye auksjoner. Uten nye auksjoner, er det kjedelig for folk å komme tilbake og da er man inne i en dårlig sirkel. Heldigvis pågår det bra med handel allerede. Folk både kjøper og selger :)

Thomas

Knut

Medlem
Ang Adicate. De siste dagene har jeg klikka på 47 banner som vises fra dem, de fleste på vg.no. I 29 av klikkene så har jeg fått 404. Grunnen til at jeg gjorde dette "forsøket" var at jeg flere ganger tidligere også har hatt dette problemet. Er det flere som har lagt merke til dette?

Topp