2for1.no - dinnerfortwo.no

Tonny Kluften

Administrator
Vel, jeg sjekker ikke samtalespesifikasjonen på mobilene mine særlig nøye, men i går oppdaget jeg et nummer som tar 10 kr pr melding sendt til meg. Det var 2for1, jeg sjekket og ser at de har sendt meg SMS 4-6 ganger i måneden i mange måneder med type tekste "Nå får du spa til halv pris i Ungarn". Aner ikke hvorfor, jeg har ikke sagt ja til å betale for reklame fra dem selvsagt, jeg er ikke medlem hos dem engang.

Fredrik

Medlem
Jeg kjenner diss gutta personlig og det er ikke noe scam. Tidligere var det slik (og jeg regner med at det fortsatt er slik) at hver medlem mottok 1 SMS per uke og ja, denne kostet penger. Hvis du har mottatt SMS samt betalt for de men mener dette er en feil og noe du ikke kjenner til så tar du kontakt med Anders og hilser fra meg. Da blir det ordnings.

Fredrik

Medlem
For meg fremstår de i hvert fall som svært ryddige personer. Det kunne jo tenkes at noen av medlemmene har skrevet feil telefonnummer ved registrering eller at det er blitt registrert feil grunnet vanskelig lesbar skrift. Dette problemet hadde vi ofte i min gamle jobb.

picxx

WF 09
047.no aff. program måtte si opp avtalen med gutta(gutten?) grunnet _ekstremt_ uryddige forhold... så kan jo hende det er noe å ta tak i?

Tonny Kluften

Administrator
2for1

... Det kunne jo tenkes at noen av medlemmene har skrevet feil telefonnummer ved registrering eller at det er blitt registrert feil grunnet vanskelig lesbar skrift. ...

Om noen skriver inn feil nummer må det være et sikkerhetsnett slik at ikke f.eks. jeg kan melde inn deg.
Kanskje skriften var vanskelig lesbar fordi den var usannsynlig liten eller ikke eksisterte :D

Tonny Kluften

Administrator
2fo1 dinnerfortwo

Fælt å kaste bort tida si på slikt, men jeg liker ikke sånt tull. Fikk en epost i dag som sier at jeg har vært prøvemedlem en eller annen gang. Hvis man har vært prøvemedlem, kan da 2for1 øke beløpet for å sende deg SMS etter at du ikke er prøvemedlem lenger? Det virker rart og jeg kommer til å grave litt rundt dette.

Det er et interessant tema i og med at det er mange slike SMS tjenester ute og går. Lurer på hvor mange millioner slike firmaer tjener i Norge på det jeg kaller lureri. Jeg kjenner selv flere som har fått trukket og ikke klart å stoppe trekket selv med å melde seg av. Har du lignende opplevelser? Jeg kunne tenke meg å skrive en artikkel om temaet og publisere i noen nettaviser.

xenimus86

Medlem
Vipkort.no har gjort lignende ting ganske lenge.. Dyre reklamesms'er.
Nå vet jeg ikke noe om 2for1, men har hørt vipkort gjorde det hvertfall.
Det er svært mange historier på facebook-grupper..
Bare søk etter VIP-kort or something..

Tonny Kluften

Administrator
Men er det ikke samme personene som hadde Vipkort.no som står bak 2for1? Da er det isåfall ikke rart at det blir krøll.

vipkort er solgt, tekst fra vipkort.no:

22. Oktober 2009 ble VIPkort Norge AS solgt til Helios Group.
Helios Group er kjent med at VIPkort Norge har hatt noen misfornøyde medlemmer.
Er du misfornøyd med Vipkort? Mottar du betalingskrav eller henvendelser fra inkassoselskap på utestående Vipkort krav som du mener er urettmessig? Ta kontakt med oss så lover vi å gjøre vårt ytterste for å ordne opp.

Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Har noen bekjente som også har vært plaget mye med innkassokrav takket være Vipkort. Også problemer med å komme seg ut etter man først har kommet inn i "varmen" hos dem har vist seg å være komplett umulig.

Topp