15.no: Gratis annonseplass på nett

Ostera

Medlem
Jeg har opprettet siden 15.no som er en gratis annonseplass på nett. Det er en facebookside. Har du et produkt du vil markedsføre? Er det noe du vil selge? Bare kom med det på 15.no:)

Hensikten med siden er å få noen til å sponse 15.no. Men da trenger jeg trafikk til siden, og derfor gratisannonsering. Velkommen med din annonse:)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Ostera: Greia er at du må/bør lage en løsning/system/konsept som gjør at det blir mer attraktivt å legge ut annonser hos deg enn hos f.ex. Finn.no. Ja, det kommer til å være vanskelig, men sånn er det nå engang. Så lenge du ikke gjør det mer attraktivt (kort og enkelt domene er ikke nok) vil folk fortsette å bruke finn, qxl og de andre store etablerte annonsesidene. Kanskje du kan få til en løsning som er så hinsides brukervennlig at finn dankes ned i støvlene? Integrasjon med facebook så hvis folk søker på facebook finner de dine annonser før de finner finn/qxl? Eller noe helt annet? Greia er at finn og qxl allerede har fordømt mange brukere, og dermed er det mye mer attraktivt å legge inn annonser der, siden det dermed er mye større sjanse for at en annonse vil bli sett av noen som er interessert. Derfor MÅ du ha noe som virkelig smeller og gir folk LYST til å legge inn annonsen sin hos deg - og ikke minst at folk vil gå inn til deg for å finne det de trenger, i stedet for å gjøre det samme hos finn.no.

Problemet, som så mange andre har oppdaget etterhvert (det er mange som har prøvd å vippe finn.no ned fra den "tronen" - inkludert store firmaer med masse cash i ryggen), er at dette er fordømt vanskelig. Dette markedet er litt som facebook - det er mest attraktivt å være der alle andre er, og dermed har utfordrere en veldig vanskelig oppgave.
 

picxx

WF 09
Skjønner ikke helt greia med denne negative kritikken som absolutt må komme i enhver tråd som tilbyr gratistjenester. Det er ingen som tvinger noen til å benytte seg av dem.
 

Ostera

Medlem
Først vil jeg takke for alle gode råd fra dere andre her på siden. Ja, jeg har nå engang dette domenet...jeg prøvde først å legge det ut på sedo, men fikk ikke så mange treff der...iallefall ikke noe særlig med reklameklikk.

Jeg fikk tak i domenet 15.no i 2006 da det ble frislipp på slike talldomener. Denne facebook-siden knyttet til 15.no er en i de fra meg som alternativ til sedo. da jeg ikke har lite peiling på programmering prøver jeg en slik ordning. Skal prøve dette i noen dager. hvis jeg ikke får noen til å legge ut info /reklamere for sine produkter dropper jeg det. Ellers VET jeg at hvis jeg dropper domenet vil noen andre ta det på dagen.
 
Topp