Kjapp og trygg hosting for Wordpress

100% not provided - ingen flere søkeord fra Google i Analytics

zapotek

Medlem
Encrypted Search (Google)

Andelen søk som bare vises som "Encrypted Search" i diverse trafikkmålingsverktøy ("Not provided" i G. Analytics), har blitt helt vanvittig høy i det siste. Kan det virkelig stemme at mer enn 50% av nettsurferne er innlogget med Googlekontoen sin når de søker?
 

Tonny Kluften

Administrator
Men man kan fortsatt se hvilke nettsider som får besøk fra Googlesøk, da er det bare å legge 2+2 sammen så er man ihvertfall ganske nærme svaret, eller man får ihvertfall 3,5 - 4,5 og det hjelper.

Dette viser hvor usikkert det er å jobbe med spesifike ting på nett. Dette er jo ei skikkelig bombe for mange som må omskolere seg i en fei. Det er ei bombe for meg også, men jeg er glad for at jeg har gått over til å lage bra innhold istedenfor å fokusere kun på å optimalisere for spesifike søkeord, derfor tar jeg det ikke så tungt.
Dessuten kan man jo fortsatt optimalisere for søkeord, det blir bare vanskeligere å måle resultatene.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Jepp, dette kombinert med at de stengte den eksterne keywordtoolen er bad news indeed.

I sum så har dette to årsaker (tror jeg): 1) De vil ha mindre fokus på ekstrem SEOoptimalisering på keywords 2) mer $$$$$$$ gjennom Adwords.
 

pleb

Medlem
Dette er vel hva som skjer når monopolister ønsker mer penger...

At folk går over til å lage gode innholdsrike og nyttige sider ser jeg dog ikke noe problem i.
 

looper

Medlem

timepoint

Medlem
Organiske søkeord i Google Analytics borte?

Dette er kanskje en av de største endringene Google har gjort på mange år!

Ok, så kanskje flere og flere vil installere Google Webmaster Tools, og kanskje flere vil følge med på søkeord i Adwords. Tiden vil vise.

Jeg tror mange nettsider har grei oversikt over hvilke søkeord/ fraser som driver trafikken inn. Men det å se søkefrasene i Analytics har gitt god innsikt i hva folk søker, og har for min egen del vært essensielt til videreutvikling av nettsider og content SEO forbedringer.

Jeg og mange andre har også kastet bort mange timer på å lese søkeordslistene fra Google, så jeg tror dette blir en positiv endring for min egen tidsbruk.

- Jeg kommer til å bruke mere tid på å lage godt innhold, layout og call to actions.
- Se på alle kildene som gir trafikk til nettsiden og jobbe for mer henvisningstrafikk


Hva skal du bruke den ledige tiden til?
 
Topp