Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemeldinger på www.mindfulnesskurs.com

zuzuViking

New Member
Hei

Jeg ønsker tilbakemeldinger på www.mindfulnesskurs.com. Interessert i alle slags konstruktive tilbakemeldinger, da jeg ikke har gjort noe med siden siden den ble opprettet.

Siden har vært i bruk noen år, men nå ønsker jeg å utvide trafikken. Noe jeg kan gjøre i.f.t. å tiltrekke meg mer trafikk?

Takk,
Christian
 

hansson

Langveisfarende
Det ser ut som Wordpress? Men i koden ser jeg noe som minner om Weebly. Du har allerede spikra innholdet på sidene dine, så det skulle ikke være mye jobb å få eksportert eller kopiert dette over i en Wordpress-installasjon med en moderne mal (theme). Kanskje lage en mindre tekstbasert forside og bruke noen flere bilder og grafikk.

Når det gjelder ren trafikk til nettstedet er det annonsering, kanskje i første rekke annonsering med Google Adwords som gjelder. Produktet er spisset nok til at det lar seg målrette mot spesifikke søk, problemet er bare at i Stavanger-området blir det neppe søkt så veldig mye på disse søkeordene. Så kan du satse på å få omtale i nettbaserte medier i området, og er du heldig så får du også lenker av det. Men jeg tror det er et feilspor å satse på at nettstedet skal få inn trafikk og klare å konvertere kunder på egen hånd. Samtidig må de som besøker nettstedet, uansett hvor de kommer fra, bli overbevist. Det kan de bli med en mer oppdatert design, mer bruk av bilder, og kanskje en gjennomgang av teksten.

Siden du ikke kan forvente at målgruppa googler eller klikker seg fram til deg, må neste skritt bli å gå der de potensielle kundene er. Jeg ville ha starta med å få alle bedriftene i området med på laget. Mange tenker ikke på denne muligheten, og må få den servert før de kan tenne på ideen. (Dette vet du vel siden du allerede jobber med bedrifter.) Kan du legge fram et regnestykke på hvordan stressmestring reduserer sykefraværet, er det et språk bedriftseierne skjønner.

Å komme gjennom til bedrifter tror jeg gjøres like effektivt med trykte brosjyrer og bedriftsbesøk som med nettsted og e-post aleine. Deretter bør du komme deg i aviser og på radio i lokalområdet, annonsere i nettaviser og på papir, og gi spesialtilbud til spesielle grupper som f.eks. kvinneforeninger/mødregrupper som kunne tenke seg å være mottakelige for budskapet ditt. I ditt tilfelle tror jeg altså nettstedet må backe opp en mer gammeldags markedsføring, fordi trafikkgrunnlaget for nisjen innenfor det geografiske området er så tynt. Skal du satse på kurs i hele landet er selvfølgelig saken en annen.
 
Sist redigert:
Topp