Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker tilbakemelding på siden min

picxx

Well-Known Member
Logge inn for å kjøpe?
Vi har hurtigkasse, men man må nødvendigvis inn med adressen første gangen.
Ellers får vi jo ikke sendt varene til kunden.
Etter det holder det med e-post og passord

Det jeg tror de forsøker å si er; er det ikke mulig å handle uten at det blir opprettet en konto for dem? Det er faktisk enkelte som ikke liker å lage en konto selv om de handler i butikken.
Ellers synes jeg rabattkodeknappen var veldig bortgjemt, men det er kanskje ikke en del du har prioritert noe særlig?
 

Beergear.no

Medlem
Det med rabattkode knappen er jeg enig i. Men anser det ikke som noe stort problem.
Da vi som regel reklamerer for rabattkoder på forsiden, og eller i mail/på facbook osv.
Da tar vi som regel med hvor den ligger. Vi bruker egentlig ikke rabattkoder så mye.
Men har heller kjørt med noen skjulte produkter som "utvalgte" får direkte linker til.
Da er prisen allerede redusert, og det fungerer ganske greit.
I tillegg har jeg inntrykket av at kunder liker å få tilgang til noe "spesielt" som ikke alle andre får....

Ahaa.. da skjønner jeg hva de mener med registrering. Var ikke helt med der ser jeg :)
Hos oss må de uansett inn med litt info. De kan betale med kort, eller faktura via Klarna.
Da må de jo inn med en del mer opplysninger uansett.
Men det kan godt være at man skulle prøvd å fått en mer smidig prosess.....
Hva sier Mystore til dette? :)
 

Tonny Kluften

Administrator
- Jeg var i tvil om jeg måtte opprette konto for å handle. Kanskje du bør nevne at man ikke må opprette konto for å handle.
- Hvorfor blir ikke fraktprisen lagt inn i totalprisen før man fyller inn kontaktdata? Det syns jeg er dumt.
- Jeg er helt vill etter gratis frakt. Classic 3-7 Reflex Flexibånd, som jeg ville bestille koster 340, frakt 110. Jeg ville ha bestilt om det kostet f.eks. 410 og hadde gratis frakt. Men da blir profitten for liten?
 

Beergear.no

Medlem
- Jeg var i tvil om jeg måtte opprette konto for å handle. Kanskje du bør nevne at man ikke må opprette konto for å handle.
- Hvorfor blir ikke fraktprisen lagt inn i totalprisen før man fyller inn kontaktdata? Det syns jeg er dumt.
- Jeg er helt vill etter gratis frakt. Classic 3-7 Reflex Flexibånd, som jeg ville bestille koster 340, frakt 110. Jeg ville ha bestilt om det kostet f.eks. 410 og hadde gratis frakt. Men da blir profitten for liten?

Så vidt jeg vet et det ikke mulig å få fraktprisen inn i totalprisen hos mystore.
Regner med du da tenker på handlekurven.
En annen ting er at vi har flere frakt alternativer.
Posten servicepakke og "fastpris".
Dette har vi rett og slett gjort da det ofte blir billigere for kunden om vi sender som norgespakke (fastpris)
Gjelder spesielt store pakker som skal langt.
Men vi har satt tak på frakten på 159 kr.
Alt over dette spanderer vi.

Når det gjelder gratis frakt har jeg tenkt VELDIG mye på det i det siste.
Men syns det er vanskelig.
Kjøper en kunde for eksempel en pose høy som vi tjener noen tiere på,
så går vi på en solid smell på frakten. Det koster langt over 100 kr å sende den.
 

Beergear.no

Medlem
går det ikke å sette en nedre grense for gratis frakt, så f.ex. hvis man kjøper for over 300kr blir det gratis frakt?

Joda, det er en mulighet. Driver å funderer over en fornuftig løsning.
Om noen kjøper noe som er veldig stort i volum, men billig vil vi allikevel tape på det.
Tar nå bare et eksempel.
Noen kjøper 3 poser "høy"- Pris f. eks 100 kr pr stk.
Si at jeg tjener 30 kr pr pose.
Vil da tjene 90 kr på dette. Sender jeg det som billigste frakt (Norgespakke pga volum)
så kommer frakt på 169,-
 

Beergear.no

Medlem
Hvro mye kjøper de for i gj.snitt? Hvis de kjøper for 750 i snitt kan du kanskje få mer salg ved å ha gratis frakt over 1000?


Det blir nok gratis frakt over en gitt sum regner jeg med.
Er bare usikker på hva jeg skal sette den til enda.
Egentlig er jeg litt i mot gratis frakt, for ingenting er gratis.
Så det man taper på det må man jo ta igjen på andre måter.
Med andre ord ved høyere pris,
Men det ser nesten ikke ut til at det er noen vei utenom.
Kundene vil ha "gratis frakt"
Og med det vareutvalget vi har er det ganske vanskelig å beregne det inn i prisen syns jeg.
Med mobiltilbehør er det ikke noe problem, da alt er ca like stort.
 

Tonny Kluften

Administrator
Store norske nettbutikker kjemper mot gratis frakt, de mener klart at butikkene taper på det. Mange nettbutikker påstår jo at norske kunder er vant til å betale frakt og at de ikke kjøper mer fordi frakten er gratis.
Det er ikke noen enkel vurdering, men det går jo an å teste ut gratis frakt over en viss sum og hvis du ikke får bedre inntjening så kan du jo kutte det ut igjen. Det er ikke verre enn det.
 

Beergear.no

Medlem
Sant nok. Så langt har vi senket maks frakten fra 169 til 149,-
Så får vi se litt på det fremover.
Vi har en del varer som er store og "billige"
Der blir det vanskelig å legge frakten inn i prisen uten at de blir uforholdsmessig dyre..
 

TorsteinO

Art Director & grunder
ja, det er klart, det blir et regnestykke hvor du må sette grensa. Kanskje det går å ha to kategorier med varer - "kvalifiserer for gratis frakt" og "kvalifiserer ikke for gratis frakt"? Evt kan du jo se på hvor ofte du selger slike varer som f.ex. høyballer der frakta blir uforholdsmessig høy (badabom-tsing!) i forhold til vareprisen/fortjenesten, selger du høyballer og den slags relativt sjeldent, så ville jeg tro det kan lønne seg okke som, spesielt hvis du kombinerer det med å sette "gratis frakt"-grensa noen hakk høyere (ooooh - enda en!) enn f.ex. gjennomsnittskjøpet, som tonny foreslo.
 

Duper

Medlem
Gratis frakt

Har selv testet ut gratis frakt over en viss sum. i hytt og pine, over 150 -300 osv.
Selger små ting som ikke veier stort og til en målgruppe som trigges av gratis frakt.
penger spart er som sakt penger tjent.

Nå kjører jeg gratis frakt på alt over kr 100. Alt av produkter jeg har koster stort sett over kr 100 og en del under 100. Har ingen bestillinger under 100 lengere, folk vil spare og putter en ting til i kassa.

Etter at jeg gikk fra fri frakt over 300 til over 100 har bestillingene bare bomba inn :D

Du må bare teste hvor mye grensen bør være for gratis frakt og sett opp en funksjon som gjør at kunder kan se hvor mye mer dem må putte i kassa for og få gratis frakt.
 

Beergear.no

Medlem
Med småting er det jo ikke noe problem, da man kan sende småting i konvolutt, eller veldig små pakker.
Det samme gjør vi med f.eks tilbehør til mobil, iPad osv.
Utfordringen blir i forhold til større ting.
Vi selger f. eks terrarium som må sendes med spedisjonsfirma (lastebil) og en del billige varer som er store i volum (dyrt å sende, men koster lite)
Det siste terrariet jeg sendte var det over 1000 kr i frakt på :-/
 
Topp