Ønsker også ris og ros til nettbutikk :-)

Britta

stoffdronning
Quiltekunst - stoffpakker og mer

Den er min, helt fersk, ingen bestillinger ennå, har ikke kjørt noe markedsføring i stor grad e.l., det kommer nå i april.
Goodae sorget for teknisk oppsett og programmer-hjelp, designvalg er det meg som står for.

Målgruppa består av 99,9% kvinner i aldersgruppen 45-75.

Jeg har fremdeles noen småtteri jeg ikke er fornøyd meg, bakgrunnsfarge er for gult (ikke SÅ viktig i første omgang, jobber med saken) og hovedproblemet er for tiden at Logoen ikke er dynamisk, under 14" ødelegges Layout på skyggekanten (jeg surfe selv med 13,3" og tror det finnes mange eldre damer med gamle pc-er og dårlig oppløsning, pluss at egentlig temaet er valgt pga. at den kan brukes helt ned til 9" uten at layouten lider :-( ).
Og jeg holder på med å skrive noe mer tekst både til kategori-forklaringer og til hovedsida.

Noen noen kommentarer?

Takk og hilsen,
Britta

Dag Frogner

Supermedlem
Det aller første som slår meg er at du bruker veldig stor skrift, altfor stor etter min mening, men disse damene ser kanskje dårlig? ;)

Tekst jeg reagerer på:

Din Handlekurv er tom (hvorfor stor H her?)

kategorier (hvorfor ikke stor K her?)

Samme med navnene på de forskjellige stoffene, her burde det være stor forbokstav.

Britta

stoffdronning
Det aller første som slår meg er at du bruker veldig stor skrift, altfor stor etter min mening, men disse damene ser kanskje dårlig? ;)

Tekst jeg reagerer på:

Din Handlekurv er tom (hvorfor stor H her?)

kategorier (hvorfor ikke stor K her?)

Samme med navnene på de forskjellige stoffene, her burde det være stor forbokstav.

Takk for tilbakemelding.
Ja, eldre damer ser dårlig ;-) Har med nesten 40 faktisk blitt selv ivrig bruker av 'ctrl +' :)

Store bokstaver til varer/kategorier: godt spørsmål, siden de ligger inne i admin med store bokstaver, men blir vist med små. Hm....skal lete litt.

Ellers er jeg ikke fornøyd med det stygge 'produsent' vindu - den kom ekstra siden sortering skulle være mulig - men jeg tror jeg legger det heller inn som kategori og kopiere artiklene med lenk dertil. Mer jobb men bedre design :)

Jeg kommer fremdeles ikke inn via sftp der jeg skulle få tilgang bare til css-filene, tror jeg går inn vanlig og leter meg fram til bakgrunnfargen, den ser skikkelig pissgul ut hos meg....

picxx

WF 09
Synes den var helt OK jeg.
Nå er det vel produktene man skal kjøpe, hverken gramatikk eller rettstaving (sikkert greit å få rettet det opp likevel...).
Eneste jeg reagerte på er , hvorfor er hele butikken sentrert til høyre? (i FF 3.6.14)

Vil likevel råde deg / dere til å velge en annen, kanskje customkodet løsning, i fremtiden hvis dette er noe som kommer til å ta av. er det derimot et hobbyprosjekt som kommer til å forbli et hobbyprosjekt synes jeg det er mer enn bra nok slik det fremstår pr. i dag.

Medlem
Synes "Hei gjest. vil du logge deg inn?" er unødvendig.
Jeg vil ikke registrere meg på en butikk før jeg har funnet noe jeg vil kjøpe, heller vis produktene dine høyere opp.

Ellers synes jeg produktbeskrivelsen var fin på ett fatquarter produkt jeg så, viktig med bruk av adjektiver i beskrivelser av slike produkter :)

Kanskje du også skal skrive noen tips og råd om quilting?

Kanskje produser en video av deg selv som du kan vise frem under "om oss", kort presentasjon.

Sist redigert:

Britta

stoffdronning
@King-Nothing: takk du er en knupp ;-). Nå er i hvert fall bakgrunnen litt annerledes, skal se på flere maskiner hvordan den ser ut nå. :)

@picxx: ? FF3.6.16 ser vanlig sentrert ut. Jeg skal sjekke.

@nerden: takk, de tekstene jobber jeg fortsatt med til alle kategorier. Samme på startsida, da mangler litt mellom velopkommen og logg inn. Er selv ikke helt fornøyd meg at den 'lyser' så stort midt på sida, men skal vurdere litt.

Er der noen utenom meg som irriterer seg over den stygge 'produsenter'-boksen på venstre?
Tror jeg strukturerer heller annerledes på kategoriene og legger det inn der (på amerikanske butikker er det svært vanlig at du kan velge mellom vanlig kategorie, produsent og til og med designer.).

Takk og hilsen, endelig fredag,

Britta

Nutz

Med lem
Gratulerer med fin sjappe Britta. :)

Så litt igjennom, må jo ta det jeg legger merke til. :D
Denne synes jeg var litt artig, muligens utlisktet.

"Kvadratene er kuttet fra hånd og bredden kan variere lite gran."

Så det på "ti-tommers teksten"

Kanskje "Kvadratene er kuttet for hånd og bredden kan variere lite grann."

Britta

stoffdronning
Tror jeg må virkelig finne meg noen som ser etter grammatik/ordstilling.
Det blir vel til dels litt synlig at norsk ikke er morsmålet mitt.
Og så ser jeg at jeg trenger hjelp til en god tiltrekkende tekst på startsida.

Jeg setter veldig pris på at dere gjør dette her, en blir jo litt blind etter hvert.

Hilsen, Britta - som venter første 'besøker-bølge' om 10 dager, når quiltebladet 'My Quilt' kommer til abonnentene. Der har jeg en fantastisk profesjonelt grafikdesignt annonse :-D

HPF

Medlem
Målgruppa består av 99,9% kvinner i aldersgruppen 45-75.

Den målgruppa der er jo nummeret inntil målgruppen for salg av batterier til høreapparater :)

Jeg hadde vektlagt veldig enkle bestillings- og betalingsrutiner. Tipper på mange i målgruppa ikke engang vet hva Paypal eller kortbetaling via Paypal er, langt mindre gidder de å sette seg inn i det for å bruke det.

Ser du tilbyr forskuddsbetaling også. Hadde nok tilbud oppkrav i tillegg.

Kredittsalg er en risikoøvelse i netthandelbransjen, men med målgruppa de tror jeg faktisk jeg hadde tatt sjansen på det også.

Jeg har fremdeles noen småtteri jeg ikke er fornøyd meg, bakgrunnsfarge er for gult (ikke SÅ viktig i første omgang, jobber med saken) og hovedproblemet er for tiden at Logoen ikke er dynamisk, under 14" ødelegges Layout på skyggekanten (jeg surfe selv med 13,3" og tror det finnes mange eldre damer med gamle pc-er og dårlig oppløsning, pluss at egentlig temaet er valgt pga. at den kan brukes helt ned til 9" uten at layouten lider :-( ).

Skjermen jeg bruker nå er en 1920x1080 vridd til portrett. Den ble for smal. Nettsiden din er ca. 1150 px bred og jeg forstår ikke hvorfor du har gjort den så bred. Les det som står her
FINN labs ? FINN.no Norske nettsider bør være 960px brede

Frakt: Jeg hadde satt grensen for brevpakke til 350 gram, prisen for brevpakker over den vekten er såpass høy så du kan likesågodt sende den som sporbar servicepakke. Vær også obs på maxmålene til brevpakke og minstemålene til servicepakke, posten tar seg godt betalt om du overskrider eller underskrider dem. Leverer du servicepakke selv på postkontoret tar de kr. 10 pr. pakke i innleveringsgebyr.

Butikken din støtter valg av fraktmåte, betalingsmåte og fraktkalkulasjon?

Britta

stoffdronning
Da har jeg sett noen til å gå gjennom grammatikken til tekstene og til å skrive en fin markedsføringsmessig sett bra velkommenstekst til forside.

Aldersgruppe: ser tydelig at Facebokksiden har overvekt på 45-54.
Undersøkelser i quiltemiljøet jeg har gjennomført i forkant viser at det finnes 2 grupper: a) de som bare kommer når kreditkortbetaling er mulig og b) de som ikke handler på nett pga redsel ang kreditkort.
Snakket i stad med en som drev nettbutikk før og pensjonere seg nå (hadde jeg vist DET før hadde jeg prøvd å kjøpe hennes *grrrr*, hvorfor er disse damer så dårlig til å markedsføre seg!!!), hun sa faktisk at hun aldri hadde problemer med betaling av fakturaene, så jeg kommer vel til å tilby det om en stund.

Størrelsen blir nå endret til 955px, godt at det ikke er meg som må gjøre ALT, selv om den avgjørelsen var vanskelig ;-)

Tror SEO er neste som jeg setter vekk. :)

Takk for hjelp så langt.
Britta

Topp