Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ønsker konstruktive tilbakemeldinger ...

God søndag alle sammen.

Da har jeg brukt den regntunge dagen til å pusle litt med hjemmesiden til det nystartede vinduspusserfirmaet mitt, Romerike Vinduspuss.

Ta gjerne en kikk og kom med innspill og/eller forslag til forbedringer, eller hvis noe mangler.

Merk at det gjenstår litt småplukk her og der. Noen sider skal utdypes litt bedre, det skal leses korrektur, og sist men ikke minst, det kommer bilder.

Du finner siden her; https://www.romerikevinduspuss.no

Ha en fortsatt fin kveld ...
1f642.png
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Synes det er en fin side, jeg har litt sansen for minimalisme ;) Stusset over menypunktet "Om" som står rett ved siden av "OSS". Jeg tenkte ikke over at OSS var skrevet med store bokstaver (?) og henspeiler på Ofte Stilte Spørsmål. Trodde "nesten" det hele var ett menypunkt - altså Om OSS....Kan kanskje trenge noe "justering". Kjenner folk flest forkortelsen OSS istedenfor FAQ?
 
Godt poeng, og jeg gikk noen runder med meg selv på nettopp det punktet selv også. Skulle jeg velge FAQ eller OSS, og landet på OSS fordi det er den norske versjonen. Jeg prøver så langt det er mulig å bruke norske ord og uttrykk, men ser klart jeg kanskje burde vurdere å flytte det punktet et annet sted på menylinjen ...
 

JudeQuinn

Medlem
Fin og minimalistisk. Jeg liker slike sider, all info er lett tilgjenelig og det er ikke mye show-off som slidere og animert tull.

Du kunne gjerne ordnet en logo, den du har naa ser litt for 'default' ut.
 

xdex

Medlem
Helt ok side, og greit med innhold. Jeg ville nok jobbet mye mer med hvordan du styrer besøkende rundt på nettstedet, hvor ønsker du at en leser skal ende opp? På kontakt oss? Det er også en utfordring at alle undersidene har samme topp-bilde, det ser ut som man alltid er på den samme siden. Litt ubeskrivende bilde når man f.eks. trykker på fasadevask.

Mangler også en del innhold for å skape mer tillit. Alt fra tilbakemeldinger, mer symlig kontakt-info, hvilket vaskemiddel som brukes (mange bryr seg om miljøet, hvis dette står allerede, beklager jeg).

Du må også få på plass personvern, fav-ikon og andre småting.

Du vil få en langt høyere konverterings rate om du jobber med de ovennevnte tingene.

Du må også jobbe mye mer med pris-siden. Det å starte en samtale med en kunde som ønsker pris ved å bruke "hvor langt er en tau" prinsippet er dårlig business. Gi noen gode eksempler på standard pakker. Jeg sier ikke det er enkelt, men ingen gidder å lese en hel a4 side for å forstå en ca. pris.

Til slutt, hvem er det som "blokkerer" en bruker fra å kopiere innhold, eller høyreklikk? og hva skal dette forhindre?
 
Sist redigert:
Hehehe. Hadde nettopp lagt inn et ønske om å få tilbakemelding på en side. Leste ikke nøye nok, og havnet her fordi jeg hadde svart på den tidligere. Trodde det gjaldt min side, og forsto ikke en dritt. Vindusvask? Det er da ikke noe om vindusvask på min sid.... åh! Sometimes i walk among ordinary peolpe and behave like an idiot ...
 
Helt ok side, og greit med innhold. Jeg ville nok jobbet mye mer med hvordan du styrer besøkende rundt på nettstedet, hvor ønsker du at en leser skal ende opp? På kontakt oss? Det er også en utfordring at alle undersidene har samme topp-bilde, det ser ut som man alltid er på den samme siden. Litt ubeskrivende bilde når man f.eks. trykker på fasadevask.

Mangler også en del innhold for å skape mer tillit. Alt fra tilbakemeldinger, mer symlig kontakt-info, hvilket vaskemiddel som brukes (mange bryr seg om miljøet, hvis dette står allerede, beklager jeg).

Du må også få på plass personvern, fav-ikon og andre småting.

Du vil få en langt høyere konverterings rate om du jobber med de ovennevnte tingene.

Du må også jobbe mye mer med pris-siden. Det å starte en samtale med en kunde som ønsker pris ved å bruke "hvor langt er en tau" prinsippet er dårlig business. Gi noen gode eksempler på standard pakker. Jeg sier ikke det er enkelt, men ingen gidder å lese en hel a4 side for å forstå en ca. pris.

Til slutt, hvem er det som "blokkerer" en bruker fra å kopiere innhold, eller høyreklikk? og hva skal dette forhindre?

Mange gode innspill. Griper tak i flere av dem med det samme :)

Mvh Dan
 
Da har jeg fått jobbet litt mer med denne siden, og da spesielt personvernerklæringen. Ta gjerne en kikk og si hva du/dere synes.

Det gjenstår litt småplukk her og der, men ganske fornøyd så langt :)
 
Hei.
Siden ser ren og grei ut.. Fullt funksjonell slik den er, men om jeg selv skulle gjort noe med den ville jeg nok sett på følgende:

1. Header. Finn en fin farge til linkene i menyen. Det er veldig mye svart. Den skiller seg liksom ikke ut. text-transform: uppercase på "Romerike vinduspuss". Navigasjon bør følge scrollen slik at den alltid er synlig.

2. Satt bilde utenfor container så den går fra ramme til ramme og deler opp den hvite bakgrunn. Kanskje med en call-to-action button over for kontakt\referanser.

3. Større avstand mellom bilde og content. Helst samme margin som mellom bilde og meny.

4. Ikke disable right-click. Det er det ikke noe poeng med.

5. Linker i GPDR varsel bør åpnes i samme vindu.


Tror det er der jeg ville startet - Men igjen, dette er bare min mening :) Ps. jeg har bare åpnet siden på pc så snakker ut i fra hva jeg ser på skjermen min.
 
Hei, og takk for innspill

1. Hvor endrer jeg fargen på fonten i menyen? Har prøvd ymse løsninger jeg har funnet på google, men ingen later til å virke. Uppercase er satt.

2. Tror jeg ikke går an. Mulig en begrensning i themet. Men kikker nærmere på det litt senere.

3. Skulle være fikset nå.

4. Denne er fjernet.

5. Er det noen grunn til det? Jeg tenker at det kanskje er litt dumt å sende leserne ut av siden.

Mvh Dan
 
Hei, og takk for innspill

2. Tror jeg ikke går an. Mulig en begrensning i themet. Men kikker nærmere på det litt senere.

Kjenner ikke til WP nok til å uttale meg. Men det bør, og er helt sikkert mulig. Men igjen, dette er bare min betraktning. Ikke sikkert andre vil like det bedre.



5. Er det noen grunn til det? Jeg tenker at det kanskje er litt dumt å sende leserne ut av siden.

Cookie informasjonen ligger jo forsåvidt på siden din. Jeg for min del går rett ut av nettsider forsøker å åpne ny fane. Det tror jeg gjelder de aller fleste med popup-blokker aktiv. Ser ingen fordeler med å ha det sånn. Kun ulemper. - Men igjen, det er min mening. Ikke nødvendigvis fasit :)


Mvh Dan

Når det gjelder farge så kan kanskje https://paletton.com/ være til hjelp.
 
Topp