Nettbutikk for å selge foto (på print/veggbilder) og nedlastbare bilder

Letitbe

Medlem
Hei,
jeg er på utkikk ette en nettbutikkløsning der jeg kan selge mine fotografi som print/veggbilder. Altså en dropshipping-løsning. Kunden må kunne betale med Vipps.
Er det noen som har erfaring med Shopify+Gelato+Vipps? Finnes det evt bedre alternativer?
Jeg vil i fremtiden også at man skal kunne kjøpe digitale filer (feks jpeg-bilder) i sammen løsning.

Marius_J

Social Engineer
everydayart.no er en Shopify løsning.

Jeg personlig ville gått for det Tonny skriver over, Woocoomerce med tillegg/utvikling for å få det slik du ønsker. Er uendelig med muligheter til hvordan du kan skreddersy ting.

Letitbe

Medlem
Jeg tenkte umiddelbart at Shopify+Gelato+Vipps er en geinalt enkel løsning. Jeg har selv kjøpt noen bilder på everydayart.no, og bildene ser bra ut. Enkelt og effektivt med Vippsbetaling.

Letitbe

Medlem
Har nå undersøkt litt mer.. og heller mot Woocommerce. Ser ut til at man kan få både Gelato og Vippsbetaling.
I tillegg er vel Woocommerce gratis, mens Shopify har månedspris..?

xdex

Medlem
Har nå undersøkt litt mer.. og heller mot Woocommerce. Ser ut til at man kan få både Gelato og Vippsbetaling.
I tillegg er vel Woocommerce gratis, mens Shopify har månedspris..?

Ja. WooCommerce er gratis så fremt du ikke bruker moduler/plugins som blir kjøpt. De fleste gode moduler betaler man for, pr. måned eller pr år. Shopify tar ofte en del av salget i %. men krever "ingen" teknisk kunnskap. De fleste ser på det som en "win win" situasjon når de slipper å sette seg inn i alt mulig på egenhånd. Med WooCommerce står du alene, men du kan få mye hjelp i å se på YouTube eller finne noen som kan sette opp alt for deg.

Letitbe

Medlem
Takk for godt svar. Hvor mye teknisk kunnskap trenger mann? Jeg har utviklet nettsider i joomla for kunder i mange år, men aldri brukt WordPress.

Topp