Gifteringer på riktig budsjett

Sire_Gla

New Member
Hei alle sammen.
Er helt ny i forumet, så det er bare å gi ris og ros om fremgangsmåten min ikke er riktig. Jeg er en voksen jente :) på 25 år med begrensent økonomi som skal gifte meg neste vår, og lurer på hva som er vanlig budsjett for en giftering, og eventuelt om dere har noen anbefalinger? Vil jo gjerne at min kjære skal få en så fin ring som mulig, men er akkurat ferdig utdannet, og har ikke så mange penger å bruke på ring eller bryllup. Håper på at noen av dere som er gift har noen tips?
Takk
 

holte

Medlem
Hei alle sammen.
Er helt ny i forumet, så det er bare å gi ris og ros om fremgangsmåten min ikke er riktig. Jeg er en voksen jente :) på 25 år med begrensent økonomi som skal gifte meg neste vår, og lurer på hva som er vanlig budsjett for en giftering, og eventuelt om dere har noen anbefalinger? Vil jo gjerne at min kjære skal få en så fin ring som mulig, men er akkurat ferdig utdannet, og har ikke så mange penger å bruke på ring eller bryllup. Håper på at noen av dere som er gift har noen tips?
Takk

Egentlig trodde jeg det var han som tradisjonelt stod for gifteringen og går på kne og spør henne om hun vil gifte seg med han, men kanskje jeg har sett for mye film:) Ble aldri gift selv så jeg søkte det opp.

Det er opp til paret å bestemme hvem som kjøper gifteringene. Noen par velger å kjøpe gifteringer for hverandre eller dele den samlede kostnaden. Det kan avhenge av gifteringens pris. Den gjennomsnittlige gifterings kostnaden er mellom Kr 1000 - 30,000, avhengig av materialet som brukes. Det er helt opp til deg hvem som betaler for gifteringene, og det er noe du bør diskutere med hverandre på forhånd. I gjennomsnitt betaler nordmenn 10-20 000 for en giftering, men det viktigste er at du velger en ring du liker og som passer innenfor ditt budsjett.Skriver Diamondfactory

Husk at mange nordmenn har mye penger så gjennomsnittsprisen er nok ikke så mye å bry seg om.

Før i tiden var det vanlig at begge skulle ha en giftering i gult gull. De skulle være like, bortsett fra at mannen kanskje hadde en litt bredere giftering. – Nå derimot, velger folk ringer som passer til dem. Skriver Bjørklund

Så jeg ville ha diskutert dette med kjæresten. Prisen er uvesentlig så lenge ringene er fine. Kjærligheten er det viktigste og ingen trenger å vite hva ringene kostet, om det skulle bety noe.
 

Sire_Gla

New Member
Hei

Vi er begge enige om at vi ønsker gifteringer i gult gull. Alternativene er mange men synes det er vanskelig å finne ringer jeg føler er fornuftig priset. Jeg er blitt anbefalt her på jobben å ta en titt på glamira.no
Må ta en prat med kjæristen når jeg kommer hjem :)

Takk for raskt og godt svar
 

holte

Medlem
Er vi blitt et sånt forum nå?
Jeg vet ikke hva du legger i kategorien "Generell snakk", men etter min mening gjelder det ofte ting som ikke passer i de andre trådene og kan omhandle hva som helst. Det står ingen regler på det, men tror neppe det kommer mange slike spørsmål, men om du synes det var plagsomt så kan du jo sikkert spørre om Tonny kan slette det.
 
Jeg vet ikke hva du legger i kategorien "Generell snakk", men etter min mening gjelder det ofte ting som ikke passer i de andre trådene og kan omhandle hva som helst. Det står ingen regler på det, men tror neppe det kommer mange slike spørsmål, men om du synes det var plagsomt så kan du jo sikkert spørre om Tonny kan slette det.
Greia her er vel at trådstarter følger opp innlegget sitt med et nytt innlegg med lenke til en nettside (utenlandsk på et .no domene leid av en som tilbyr dette).

Ser det ganske ofte nå på flere forum jeg er medlem i. Snikreklame, og i verste fall svindel (uten at nettopp denne nettsiden nødvendigvis er det) ... :)
 
Topp