Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sporingsproblemer – etterfakturering av publishers (!?)

pleb

Medlem
Hallo, det er et affiliate-nettverk jeg har brukt til å promotere en nettbutikk.

Affiliate-nettverket har satt feil cookie-tid på denne annonsøren. De skulle hatt 30 dagers cookietid, men affiliate-selskapet har satt cookie-tid til 100 dager.

I løpet av perioden har jeg tjent en god del på denne annonsøren og fått betalt som avtalt. Men i går sendte de en mail hvor de krever tilbakebetalt den summen for salg som har skjedd mellom 31 og 100 dager.

Er jeg urimelig når jeg sier at dette er en veldig spesiell måte å opptre på? Affiliatenettverkets ansatte har gjort en tabbe og skal nå kreve inn pengene tilbake fra en publisher. Eller er det jeg som er urimelig når jeg synes at dette er dårlig gjort?

Det er snakk om et betydelig beløp.
 

knippsen

Medlem
Du er tydeligvis en god publisher for dem, så veldig rart at de ikke heller fokuserer på å ha et langvarig og godt kundeforhold. Dårlig stil!
 

pleb

Medlem
Dette er virkelig merkelig måte å opptre på ja. Skriv gjerne hvilket nettverk dette er :)

Yes, jeg har sendt en veldig tydelig mail angående hva jeg mener om denne type behandling. Hvis de ikke reverserer avgjørelsen, så har jeg ingen problemer med å skrive navnet. :) Men nå avventer jeg med det da det kan skade deres rykte.

Mulig de innser at det var en tabbe og at de trekker seg på kravet snart, og da er det ingen grunn til å si hvem de er.

Du er tydeligvis en god publisher for dem, så veldig rart at de ikke heller fokuserer på å ha et langvarig og godt kundeforhold. Dårlig stil!

Ja, jeg skrev også det i mailen. De vil heller kreve inn noen tusenlapper og miste en publisher som leverer jevnt med salg. Det er da fair hvis de velger den retningen - men en ganske dårlig business-modell på lang sikt.
 
Sist redigert:

pleb

Medlem
Hei, sånn cirka 1 minutt etter at jeg skrev denne posten, så fikk jeg mail om at affiliate-nettverket ikke krever tilbake pengene fra publishere.

Med andre ord: det var kanskje bare en mail som ble skrevet litt kjapt.

Alle kan gjøre feil - og jeg setter pris på at de reverserer avgjørelsen.
 
Topp