Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Affiliateprogram for fiskeutstyr?

Som sikkert flere andre her inne så fikk jeg for litt siden melding om at Skittfiske nå, av en eller annen merkelig grunn, kun ønsker å jobbe med et lite fåtall av publishere.

Skittfiske har sikkert sine grunner for dette, men en skulle jo tro at et salg de må betale kommisjon for, er bedre enn ikke noe salg i det hele tatt?

Uansett så er dette en trasig situasjon når man har nettsider hvor Skittfiske var det perfekte programmet å kjøre.

Er det noen som vet om andre affiliateprogrammer for fiskeutstyr? Jeg vet at Partner-ads har en del danske affiliateprogrammer som er relevante, men jeg ønsker ikke å sende norsk trafikk til danske nettbutikker.
 

Marius_J

Social Engineer
VidaXL (Tradetracker) har noe fiskeutstyr, men kanskje ikke på langt nær nok som du skulle ønske.

Det jeg pleier å gjøre er så sende en e-post til adservice, tradetracker osv. Bare forhøre meg om de vet de har partnere som selger det jeg er ute etter :) De pleier å ha god kontroll.
 

looper

Medlem
Samme her, forstår ikke logikken til Skitt Fiske men uansett det kommer nok noen andre på banen. Om ikke lenge så kommer Amazon forhåpentligvis.
 
Takk for tilbakemeldinger!

Regnet med dette var en problemstilling som gjaldt flere enn bare meg. Viser seg bare at det er risikosport å bruke tid på sider der det bare finnes et egnet affiliateprogram på markedet.

Har sett på Revir, men det blir dessverre alt for smalt for hva jeg er ute etter. Får bare håpe at noen tar opp tråden der Skittfiske mistet den, eller at de tar til fornuften igjen.
 
Jeg har fortsatt Skittfiske, men driver ikke så mye trafikk til de. Det er nok en risiko for at jeg også mister den dealen.

Hva om vi går sammen et par stykker og pusher andre selgere av fiskeutstyr til å åpne opp for affiliation?
 

looper

Medlem
Revir har faktisk ikke stort nok utvalg til at det er verdt å sende noe den veien. Er det noen her som har snakket med Skitt Fiske for å høre om hvorfor eller finnes det noen andre aktører?
 
Var ikke klar over at Outnorth hadde affiliateprogram, takk for tips på det! De er veldig gode på turutstyr, men hadde skuffende lite fiskeutstyr i sitt sortiment.

Jeg har vært i kontakt med Adtraction, og de håpte å kunne tilby noen nye programmer innenfor fiske-segmentet, så da får man bare krysse fingrene å håpe på det.
 

xdex

Medlem
Slenger meg på denne tråden ang. hvorfor skitt fiske plutselig ikke skal samarbeide med "alle". Jeg har selv opplevd at 4-5 av mine aff sider brått måtte "snu om skipet" da leverandør bestemte seg for å stoppe opp. Første gangen dette skjedde, brydde jeg meg veldig lite. Jeg har flinke folk som kan produsere innhold og artikler på kort tid, som er super flinke på SEO, til en ok penge.

Men da dette skjedde på nytt, ble jeg veldig nysgjerrig og tok direkte kontakt med leverandør. Det viste seg at leverandørene hadde litt ulike grunner, men at fellesnevneren var at de ønsket bedre kontroll, og mindre aktører på markedet. Jeg rangerte godt på flere søkeord, og knuste min egen leverandør på grunn av mye gode artikler jeg produserte selv / kjøpte fra andre. Dette likte ikke leverandøren, da jeg ikke var den eneste som forårsaket at leverandør havnet på 3 side i Google på flere unike produkter. I tillegg til dette, var det ønskelig å øke fokuset mot mennesker som selger produktene på alternative måter som video-omtaler etc på instagram og YouTube. Det kokte hovedsakelig ned til at leverandør ønsket mer kontroll, og langt bedre kvalitet på sine produkter.

Håper dette kunne belyse saken litt, selv om det ikke trenger å være dette som har skjedd.
 
Tror du er inne på noen der xdex.

Skittfiske har nærmest monopol på topplasseringer når det kommer til fiskeutstyr og de ønsker kanskje å "beskytte" disse plasseringene med ta motivasjonen vekk fra affiliates.

Dette er dog en strategi som kan komme tilbake å bite dem i det lange løp slik jeg ser det. Kommer det et eller flere nye programmer på markedet kan de plutselig oppleve at trafikken affiliates sendte de som de måtte betale kommisjon på, nå i stedet for blir sendt til en konkurrent. En skulle jo tro at et salg de måtte betale kommisjon på er bedre enn ikke noe salg i det hele tatt.

Krysser fingrene på at noen av de andre store nettbutikkene for fiskeutstyr kommer med egne affiliateprogrammer. Da vil kanskje Skittfiske innse at det ikke var så dumt å ha monopol på affiliatemarkedet like vel..
 

Forklarmeg

Member
Tror du er inne på noen der xdex.

Skittfiske har nærmest monopol på topplasseringer når det kommer til fiskeutstyr og de ønsker kanskje å "beskytte" disse plasseringene med ta motivasjonen vekk fra affiliates.

Dette er dog en strategi som kan komme tilbake å bite dem i det lange løp slik jeg ser det. Kommer det et eller flere nye programmer på markedet kan de plutselig oppleve at trafikken affiliates sendte de som de måtte betale kommisjon på, nå i stedet for blir sendt til en konkurrent. En skulle jo tro at et salg de måtte betale kommisjon på er bedre enn ikke noe salg i det hele tatt.

Krysser fingrene på at noen av de andre store nettbutikkene for fiskeutstyr kommer med egne affiliateprogrammer. Da vil kanskje Skittfiske innse at det ikke var så dumt å ha monopol på affiliatemarkedet like vel..

De satser vel på at ingen konkurrenter prøver seg da, så sitter de plutselig på et lite monopol uten å måtte betale provisjon. Det er vel ikke direkte uvanlig at nisjer kun har én eller ingen affiliateprogram her i Norge.
 
Topp